Recenze ‘Bleu de Chanel’

Nová kreace z dílny Chanel názorně demonstruje to, co se stane, když ve 21. století přeroste expanze vůní jednoho tradičního módního domu přes hlavu. Bleu de Chanel totiž už nepokračuje v linii parfému, které měli glanc. Někteří dokonce ostře tvrdí, že si při prvním přičichnutí si nebyli jisti, zdali se jedná o Hugo Boss nebo Axe.

I Bleu de Chanel má svou historii. Původ vůně sahá do třicátých let minulého století. Tehdy se však jednalo o druh klasické kolínské, kterou měli v oblibě jak ženy, tak i muži. A muži jí dávali přednost snad před vším, co v té době existovalo. Proto Chanel po osmdesáti letech přišel na trh s novinkou v pánském provedení. To se podstatně od originální kolínské liší a možná právě tento fakt rozhořčil recenzenty natolik, že Chanel srovnávali s obyčejnou značkou deodorantů. Luxus nelze prodávat v globálním měřítku a nemůže být vyráběn jako čínské košile. A proto ani Chanel nemůže produkovat tolik výjimečných vůní. Zde se zřejmě jednalo o urychlený „přešlap“.

Ale teď k vůni samotné. Hlavu vůně tvoří muškátový oříšek, zázvor a santalové dřevo. Srdci vůně dodává aroma máta, jasmín, citron, grapefruit, vetiver a pačuli. A základ stojí na příchutích kadidla, cedru a růžového pepře. Celý charakter vůně je spíše orientální, což obohacuje parfém o možnosti nosit ho v létě, ale i v chladnějších měsících podzimu. Přes všechny kritiky si ale stejně myslím, že tento Chanel určitým způsobem vystupuje z řady ostatních, i když už ne natolik. Je bezpochyby určen sebevědomým mužům. Jeho mírně „tíživou lehkost“ (jako u Kundery) unese jen silné charisma. S touhle vůní pánové musíte pracovat! Tato esence, když vám přistane na krku, z vás elegána neudělá. Tuhle vůni si svou vytříbeností musíte zasloužit. Není to záležitost pro nějaké roztřesené děťátko. Takže do toho!

(Pokud byste si chtěli udělat výlet a poučit se, vydejte se do Grasse, malého francouzského městečka v kraji Alpes-Maritimes, kde Edith Piaf dožila svůj bouřlivý život. Nachází se zde ústředí pafrumerie Fragonard. A ve zdejším “archivu” vůní můžete přičichnout i ke zmiňovanému Bleu de Channel – originálu z minulého století.)

Vyhraněně mužský flakon v celé své kráse