Trendy – jejich vznik a povaha

Trend by se dal charakterizovat jako designová věc, která je oblíbená u širší části veřejnosti, a zároveň je touto částí veřejnosti přijímána. Tato rovnice určuje vznik trendu. Trendu samozřejmě nikdy nesmí chybět nápad, jinak neuspěje. Životnost trendů nikdy nelze dopředu určit. Jsou totiž závislé na náladě společnosti, která je nevyzpytatelná.

Trendy byly a budou i otázkou módy. Proto se stalo dobrým zvykem, že trendy určuje módní průmysl. Ani ten se však neobejde bez přízně svých participantů – nás, konzumentů. Ročně návrhářská studia vyprodukují velké množství tendenčních záležitostí, které se sjednotí v ucelenou kolekci trendů. Pokud se koncepce neujme = snižuje se pravděpodobnost úspěchu. To bychom si všichni měli uvědomit. Role již zmíněných konzumentů, kterou zastáváme, je velmi důležitá. Tudíž sprostě opomíjet preference „obyčejných lidí“ je nejčastější chybou a arogantní interpretací vlastní domnělé výjimečnosti. Trendy totiž, jak vyplývá z výše uvedené charakteristiky, nejsou elitářskou záležitostí. Proto pokud je tedy chceme pozorovat, musíme mít oči otevřené.

Kdo by to byl řekl, že jedna z největších ikon francouzské módy, Yves Saint Laurent, v roce 2011 na molech představí jako žhavou novinku na jaro/léto ponožky v sandálech. Sám bych si přál, aby se největší mužští příznivci tohoto „pohodlí“, z širokých řad mé rodiny i známých, daného momentu dočkali. Takovéto události by vždy v lidech měli vyvolat pocit, že možné je zkrátka vše. Ohrnování nosu nad konkrétními tendencemi je záležitostí ignorantů – paradox totiž žije! Takže kdo ví, třeba se blíží doba, kdy „in“ budou i cenovky na podrážkách bot. Takže pánové, šetřeme si nálepky