DOLCE & GABBANA: Jaro/Léto 2011

Jarní slunce předčasně nakouklo i do dílny uměleckého dua Dolce & Gabbana.

Nastalo něco, co bychom nečekali – katarze, jež způsobila již námi zmiňovaná krize, donutila leckteré k různým opatřením, avšak čekat od extravagantních tvůrců návrat zpět ke svým kořenům, je jev nečekaný, jenž bychom obzvláště v Miláně nečekali.

Troufám si tvrdit, že je na obouch designérech znát věk. Celé přehlídce vládla hudba Annie Lennox a na runway se dokonce objevil i model Tony Ward, jenž se poprvé objevil v kampani značky před více než 20 lety. Nostalgie ovládla mysl i molo starých toreádorů natolik, že z jejich lůna vyšla kompletní kolekce, která vzpomíná na staré časy, ne však zastaralým způsobem. A ta opět svým pouťovo-elegantním způsobem všem vyrazila dech.

Ke kolekci samotné. Dvojice opět užila svůj dobře zajetý um. Sicilský styl obleků, který umí nejlépe, tentokrát oděly do panensky bílé. Vše je volné a vzdušné, nic se nezdá být přehnané. Veškeré komplety působí až nadpozemsky přirozeně.Volné kalhoty a saka svádí k večerní procházce po přímořských skaliskách. Stejně okouzlující je i černá řada tailoringu, která v módním kontrastu bílá/černá, který tentokrát v nadcházejícíh měsicích bude opravdu vládnout, vytváří útulnou souhru – na tyto dva kumpány nečekaně elegantní.


Obecně, kolekce osciluje mezi celoplošnou sedmdesátkovou tendencí, která se decentně vetřela i do linie spodního prádla, županů a přehozů ztělesňujících retro, které vás přímo chtějí dotáhnout zpět do postele. Řada lehkých plážovych svetrů krémové barvy a triček s nenápadný výstřihem též zaznamenala vliv stylu disko éry.

Do kontrastu s těmito modely pak nenásilně vstupují i lehké plátěné kalhoty a košile, které působí až jako jakési – na nošení příjemné – overaly.

Značka tím vytvořila nejpraktičtější svršky sezóny, které zároveň vykazují stylovou inovaci. Jediné, co se pak stává mírně nepochopeným, je podezřele obhroublý sklon v k černokožené v některých outfitech, jenž vybočuje z celé kolekce. Možna že právě tyto fragmenty jsou tím, co zbylo po původním Dolce & Gabbana. Někteří této skutečnosti nelitují, někteří právě tyhle kousky považují za původní a originální v jinak monotónní a nudné ideji letošního jara/léta,podle Doménica a Stefanna. Pro ostatní je zas opak pravdou.

Jsem jedním z nich. Letošní svět muže D.&G. bez nevulgárně sexy a elegantně přirozeného stylu, který tým vyprodukoval, mi přijde revoluční a nebývale dokonalý s drobnými hluchými místy.