Hedi Slimane – Tempo módy

Hedi Slimane pro Los Angeles IssueNávrhář s jasnou vizí, jehož kolekce i projekty mimo módu jsou vždy nadšeně přijímány. Člověk s nevyzpytatelnou osobností, velkým sebevědomím a malým smyslem pro humor. Hedi Slimane je velice zajímavým úkazem dnešního módního světa. Lituje své kariéry ve značce Dior a oblíbeným tématem okurkové sezóny bývají debaty na téma, kdy se Hedi vrátí do módního průmyslu. MAUDhomme na tuto otázku odpověď nemá. Totiž, až se tak stane, dlouho se tato zpráva neututlá. Tak zatím spekulacemi neztrácejme řádky…

Na co však odpovědi máme, jsou otázky kladené hongkongským magazínem Prestige, ze kterého vám přinášíme ty největší zajímavosti doplněné o fotografickou tvorbu Hediho Slimana z poslední doby. Tyto dva kusy tvoří velikou část skládanky nazvané Hedi Slimane

Hedi Slimane pro Los Angeles IssueZ postu kreativního ředitele Dior Homme jste se stal fotografem pro ty nejprestižnější magazíny. Jak vysvětlíte tento přerod?
Řekl bych, že všichni pořád děláme ty stejně věci – a médium, přes které se realizujeme, je irrelevantní. Když fotím pro módní magazíny nebo noviny po celém světě, stále do všech snímků vkládám svoje módní vize.

Díky působení v Dior Homme jste pánské oblečení naprosto obrátil naruby. Jak jste toto období prožíval?
V té době jsem byl velmi tvořivý a extrémně odhodlaný. Obklopovali mne ti nejvíce talentovaní lidé celé dekády. Oblékal jsem je, spolupracoval jsem s nimi a fotil je. Nakonec se ze mě stal návrhář celé generace a do módy jsem vtiskl jistou ideu pánské módy, hudby spjaté s módou, celou atmosféru těch deseti let. Nestaral jsem se o výsledek, ale o sílu momentu. Byl to můj každodenní život.

Hedi Slimane pro Los Angeles IssueChybí Vám někdy móda z oné návrhářské perspektivy?
Ano, chybí mi látky, ateliér a všechny ty profese, co tam pracují. Pořád mám okolo sebe modely a oblečení, i když jen díky fotografiím. Takže i nyní se podílím na módní tvorbě.

Myslíte si, že někdy online média vytěsní ta tištěná?
Podle mě se tak již děje a magazíny musejí pochopit, že oni by měli být jakýmsi arbitrem kvalitní tvorby, fotografie, grafického designu a obsahu. Musejí se stát ještě exkluzivnějšími, vzácnějšími a tvořivějšími a přinášet momenty, které vám nedá bezprostřednost a „globalizovanost“ internetové módy.

Hedi Slimane pro Los Angeles IssueChystáte návrat do módní tvorby? Nechcete začít se svojí vlastní značkou?
Ano, samozřejmě, že chci, ale jsem teď vůči módě velice pragmatický. Moje mysl se orientuje na byznys. Vím, co vše to obnáší v dnešním světě vytvořit značku. Krom designu a správné komunikace si musím být jistý, že mám ty správné prostředky a nástroje, abych mohl být skutečně dlouhodobě úspěšný.

Kam si myslíte, že směřuje dnešní móda?
Do dvou opačných směrů. Luxusní značky dominují celosvětovému trhu a musí teď vymyslet, jak být pořád výjimečné, i když jsou tak dostupné. To je opravdové nebezpečí. Naproti tomu existuje jistý druh disentu a nezávislé módy, která může zčistajasna přijít s něčím velmi úspěšným.

(Celé interview The Tempo of Fashion si můžete přečíst na této stránce. Otázky kladla Vivienne Tang.)

Hedi Slimane