Fendi s nádechem punku

V chápání nových a mladých talentů je mezi Českem a zbytkem západního světa bohužel stále obrovská propast. Už jen studenti umění jsou v zahraničí přímo odchytáváni institucemi, galeriemi a samozřejmě i módními značkami, které prostřednictvím těchto svěžích myslí mnohdy překonají svůj vlastní stín a také pomáhají začínajícím umělcům prorazit v branži, která klade obrovský nároky na všechny myslitelné stránky života.

Studenti Royal College of Art pro Fendi

S novým „studentským projektem“ přišla i značka Fendi a vybrala si pro něj 5 posluchačů postgraduálního studia z aul londýnské Royal College of Art. Ti vytvořili punkem inspirovanou sérii instalací, které se stanou hlavní atrakcí nově otevřeného butiku značky na Sloane Street, jež vyprojektoval slavný architekt Peter Marino. (Má na svědomí renovace obchodů značek jako Chanel, Dior, Louis Vuitton či Ermenegildo Zegna.)

Zadání úkolu bylo více než prosté: dát novou tvář odpadním zbytkům kůže, které vznikají při výrobě kabelek Sellaria. „Jako student máte mnohem více svobody, můžete snít a zkoumat bez strachu z výsledků,“ říká Simon Hasan, mentor vybrané pětice designérů. „Měli onu výsadu neúcty. Nemuseli totiž s touto luxusní kůží zacházet jako s drahým materiálem,“ dodává. A všichni zúčastnění tohoto privilegia plně využili, ať už z kůže tvořili nečekané tvary, namotávali ji na stříbrné kotouče či využívali jejího dramatického zbarvení.

„Chtěla jsem se nechat překvapit novými tvářemi, jejich idejemi a tím, co pokrokového mohou přinést naší značce. Samozřejmě na počátku všeho byla má snaha pomoci mladým talentům,“ říká Silvia Venturini Fendi, ředitelka oddělení doplňků značky, ale také hlava programu pro její inovaci a kolaborace. „Rozhodně jsem nechtěla, aby ze všeho vyplynula jen další limitovaná edice. Chtěla jsem aktivní příspěvek do celé věci.“

Sama celou podstatu vystihuje slovy „ruční práce“ a „punk“. Co však mají tyto dvě věci společného, a jak se vztahují k samotné značce Fendi? „Slovo ‚punk‘ nemá v tomto směru estetický kontext, spíše má popsat celý esprit tvorby. Vztahuje se k onomu nebojácnému přístupu, kdy z ničeho vytvoříte nové dílo. Jedná se o sílu a výhru kreativního myšlení nad hodnotami exkluzivní produkce,“ uzavírá celou věc.

Jak již bylo řečeno, prohlédnout si celou spolupráci na vlastní oči máte možnost na adrese 20-22 Sloane Street, Londýn.