Dreft Fashion Week 2011

ADIDAS ORIGINALS BLUE COLLECTION

Pátek vřel napětím a Obecní dům kolem čtvrté hodiny? Nepřejte si vidět ten pohled. Zmatení turisté zaplétající se do pospíchajícíh návštěvníků Dreft Fashion Weeku. Vcelku věrný předobraz Boschovým apokaliptickým výjevům. Je velmi zvláštní, jakou (ne)atmosférou Praha žije. Všichni o módě konající se v centru Prahy vědí, ale tváří se, že se procházejí pátečním odpolednem stejně jako obvykle. Vypadá to, jako kdyby si občané chtěli navzájem existenci podobné akce z nějakého velice zábavného a podlého důvodu zatajit. I bankovní úředník u přepážky pobočky blízko Náměstí republiky, mi na mé úsečné „Pospíchám!“ odpovídá: „Kam, na přehlídku?“ Když však tento nebožák obdržel zásilku v podobě mého nevraživého pohledu, usmál se dávaje mi naoko najevo, že vlastně ani neví, o co se jedná. Jen mi to potvrdilo tuto pražskou „zákeřnost“.

Obuv z kolekce Adidas Originals

Ta pak byla cítit i v prostorách Dvořákovy síně, kde probíhala přehlídka Adidas Originals Blue Collection. Opravdu jsem se moc těšil, po celodenním stresu jsem na tuto akci chystal s opravdovým nadšením, tudíž jsem místo práce šel za zábavou. Sarkasticky jsem se však nakonec opravdu i bavil, jen jinak, než jak jsem jsem si představoval. A to obzvláště poté, co celá „show“ skončila. Na zajímavě osvíceném molu se představilo dohromady tolik modelů, že by je bylo možné spočítat na prstech jedné ruky, a celá podívaná trvala asi jen šest minut. Po těchto dohromady 360 vteřinách se modelky a modelové prošli po molu, sami si zatleskali, návrhář (Jeremy Scott) samozřejmě nikde. Nakonec nám bylo hlasem z reproduktorů oznámeno, že z technických důvodů máme okamžitě a v klidu sál opustit. Pro ty, co si na představení koupili lístky, to musela být rána přímo do středu srdce.

Adidas Originals

Ale pojďme místo kritiky zhodnotit kolekci samotnou. Samozřejmě nechyběl denim, ale tento materiál, v dnešní době tak žádaný, se nijak nehrnul na výsluní a zůstal na svém přirozeně zvýrazněném místě. Svůj prostor dostaly rovněž i speciální střihy kalhot: od nízkých slim bokovek až po klasické džíny, které jsou v sovislosti s podzimem 2011 IN. Nutným prvek byly samozřejmě i mikiny, baseballové bundy prep amerického střihu. Zajímavě, avšak střídmě potištěná trika a svetry, které se po mole nesly s jasným mottem: „Milujeme proužky“. Co se týče bot, fanoušci značky Adidas se mohou těšit na kultovní obuv Mega Trison. Nejvýraznější kousek z Adidas kolekce se vyznačuje svými technologicko-lifestylovými detaily a příjemným semišovým charakterem s perforovaným povrchem, který je speciálně upraven i pro méně příznívé počasí.

Adidas Originals

Čím se elegantně prohřešit na závěr? Asi jen tichým a přesto hlasitý konstatováním: Kolekce pěkná, prezentace úděsná. Aneb vítejte v příběhu nadějného, ale bohužel ještě stále začínajícího pražského týdne módy.

ZNAČKA PRIM PŘEDSTAVILA NOVÉ MODELY HODINEK PRO MUŽE

Designblok je kromě osobností, módy a zajímavých setkání bohatý i na comebacky. Po dlouhé době se totiž na pražský Designblok vrátila i značka PRIM. Neodmyslitelná součást vývoje československého designu a originální hodinářská manufaktura obnovila výrobu a dohromady se společností Elton hodinářská zažívají svůj slavný návrat. Letos v rámci DB prezentuje značka hned tři projekty. Jedním z nich je i ojedinělý počin spojující významné grafiky pod jednou ideou – dokonalých grafických hodin. „Nechtěli jsme ke spolupráci přizvat designéry, ale opravdu jen grafiky, aby vyjádřili a podtrhli význam ornamentů a grafických her vně ciferníku. Podařilo se nám tak propojit nepropojitelné,“ říká Jiří Helikarn, jeden z vedoucích značky ELTON. Projektu se například účastnili i esa grafického studia Olgoj Chorkoj.

Model PRIM Orlík

MAUDhomme však více zajímaly dva nově vypuštěné modely pánských hodinek. Jedním je remake modelu PRIM náramkových sportovních hodinek z roku 1965, a to sice modelu Orlík. Původně byly vyvinuty pro sekci potápěčů národní obrany, avšak jejich ikonický tvar se stal předlohou pro novou formu, kterou model Orlík dostal dnes. Charakteristika podoby je vyjádřena osobitým zpracováním ciferníku a elegantně sportovním rázem. Náramkové hodinky chrání broušené sklo a zadní část se pyšní pohledem přímo do „vnitřností“ strojku přes sklo pískované. Orlík se prodává ve dvou provedeních – v civilním a vojenském. Pro milovníky outdoorových sportů a militaristiky je vojenská verze opatřena o odolnější materiály a prodává se spolu s ocelovým nerezovým pouzdrem a vojenským nožem. Dohromady tak tato sestava tvoří pochoutku pro opravdové muže a dobrodruhy.

Model PRIM Caerus

Avšak vy ostatní, neohrnujte nos! PRIM si totiž připravil model i pro elegány. Je jím PRIM Caerus. Autorem návrhu se stal známý český architekt Přemysl Kokeš. „K projektování hodinek jsem přistupoval z architektonického hlediska – chtěl jsem je udělat dokonalé, jednoduché a elegantní,“ řekl autor. Kokeš vtiskl Caerusovi minimalistický ciferník s intelektuálním charakterem, jenž není ani čistě prázdný, ale zároveň není ani zbytečně přeplněn nepřehlednými nápisy. I kotvení hodinek je skryto přímo v hlavní části ciferníku, takže nijak neruší. Rovněž tvar tamburu se změnil, a jelikož se poněkud zdvihl, zdá se až, že hodinky na ruce levitují. Model Caerus, jenž dostal své jméno po vzoru starořeckého boha náhodného okamžiku, se vsákne nositeli pod kůži. Je určen pro ty, již v životě hledají víc. A to právě příhodný okamžik – okamžik čistého štěstí, tak čistého, jak jen jsou nové modely tradiční značky PRIM.

HELENA FEJKOVÁ PŘEDSTAVILA SVŮJ PARFÉM PRO MUŽE

Helena Fejková včera představila svůj první parfém pro muže s lakonickým názvem Sen. Křest nové české esence pro pány proběhl ve Šporkově paláci a jeho prostory obsadili mnozí významní hosté od designérů flakonu až po samotné tvůrce esence v čele s návrhářkou Helenou Fejkovou. „Přála bych si, aby měl právo na život a aby se mužům líbil,“ řekla sama designérka během přípitku. Vůně Sen pro muže je pokračování dámského parfému, který již Fejková vydala minulý rok. „Řekli jsme si, že musíme vyrobit jakéhosi bratra či manžela již existující dámské esence. Já si totiž muže opravdu opečovávám. Mám spoustu milých zákazníků a ti se sami ptali, zda nevznikne i pánská verze,“ vyjádřila se dál česká ikona polistopadové módy.

Sen pro muže je o něco drsnější než jeho dámských předchůdce. Hlavní tóny parfému tvoří dřevitý mix kořeněného sandálového dřeva, muškátového květu a hřebíčku. Esence je rovněž obohacena o citrusy, které příjemně dotvářím pravý charakter vůně. Tváří uvedeného parfému se stal umělecký ředitel národního baletu a dámskými magazíny obdivovaná módní ikona Petr Zuska. Ten svým sytě záhadným a mužným prvkem jedině přispěl na výstavbě image silné a ryze pánské vůně. Na vymezení nového kosmetického produktu pro muže se rovněž podílel i design flakonu, jenž je vytvořen z černě zbarveného foukaného skla.

Parfém vznikl v kosmetické koprodukci společností La Chévre a CAPRI. Každý flakon je zároveň originál, tudíž se jeho prostřednictvím zákazníkovy dostává exkluzivity namísto sériové výroby. Sen jasně útočí na pevné a vyspělé muže, kteří se nebojí… snít.

Včera oficiálně započal první ročník Dreft Fashion Weeku v Praze. Akci letos organizují lídři ojedinělé pražská akce – Designbloku. A MAUDhomme je přirozeně u zdroje informací, aby vám mohl podávat ty nejčerstvější zprávy z centra dění.

ZAHÁJENÍ, PŘEHLÍDKA LIBĚNY ROCHOVÉ

Včera se konala tisková konference, která vůbec poprvé novinářům přiblížila koncepci debutujícího pražského týdne módy. „Móda měla v rámci Designbloku vždy silné postavení a my jsme ho jen upevnili nově vzniklou akcí, která všechny módní expozice sjednotí,“ vyjádřila se ředitelka Designbloku Jana Zielinski. „Podobnou akci si módní scéna v České republice zasloužila,“ vyjadřovali se dále shodně modelka Petra Němcová a PR manažerka projektu Barbora Bergová.

Plakát poutající na akci Dreft Fashion Week

A jak již samo první hvězdné jméno samo naznačilo, „tiskovka“ se neobešla bez čestných hostů. Mezi ně patřila i zmíněná česká topmodelka Němcová. Nedalo se jí upřít jisté charisma a její pochvalné a podpůrné výroky jaksi vystlaly prostor Dreft Café v prostorách Šporkova paláce tou správnou atmosférou naděje. Je škoda, že je v kdekomu v zápětí vzaly její vyjadřovací schopnosti. Pamatuji si první rozhovor s Evou Hercigovou po mnoha letech pro Českou Televizi. Opravdu známá topmodelka tehdy mluvila krásně Česky s mírnými přešlapy. To však zřejmě Petra nezvládne.

Ale nepříjemné myšlenky zahnala přítomnost další hvězdy světového formátu, jímž nemohl být nikdo jiný, než Jeremy Scott. Populární módní znalec pop kultury, garderóbista hvězd a možný nástupce Karla Lagerfelda u Chanel vystupoval se zjevnou, příjemnou a nenucenou stydlivostí. Byl přívětivý a jeho originální styl přehlušil trapné momenty daného okamžiku. V krásně kýčové, zářivě růžové mikině s motivem kytary a žlutými kalhotami se také přiznal, že Dreft Fashion Weeku fandí a že se těší, až uvidí prezentaci své nové kolekce pro Adidas, která proběhne v pátek v 16.00 v Obecním domě. Chartismatický tvůrce bude v Praze přítomen právě do pátku, kdy se ještě zúčastní show a odlétá zpět. Praha může být opravdu ráda, že podobnou hvězdu ulovila.

Jak již jsme psali, Dreft Fashion Week začal. Dá se říci, že smělý a začátečnický projekt odstartovala tisková konference konající se včera v odpoledních hodinách. Avšak skutečným, tichým, ale přesto působivým zahájením se stala přehlídka české módní veteránky Liběny Rochové. Ta představila svoji limitovanou kolekci na podzim/zimu 2011 pro ženy. V kolekci se nechala inspirovat kombinací purismu a poctou k tradičnímu řemeslu, zaměřující se na komplikovanější detaily oděvu. MAUDhomme však spíše než dámskou módu zkoumal formu zahajující prezentace, která se nabízí k přímému porovnání s nedávno organizovaným Prague Fashion Weekendem.

Liběna Rochová podzim/zima 2011

Když však objevíte svět Studia LR (Liběny Rochové), zjistíte, že srovnání je naprosto nepřípustné. Decentní, elegantní a komorní akce konající se ve studiu umělkyně zřízeném v původně bytových prostorách na Malostranském nábřeží vyrážela svojí sofistikovaností dech. Na přehlídce byly vidět i významné české osobnosti jako například opravdu dokonale upravená elegantní a distingovaná operní pěvkyně Soňa Červená. Přehlídka trvala necelou hodinu a jediné, co do formy zamrzelo, byla skutečnost, že v České republice stále chybí dostatek PR organizátorů a společností, které by se svými manažerskými schopnostmi věnovali módě. Protože místo toho, aby si důstojná Rochová najala přes nějakou chybějící agenturu adekvátního moderátora za rozumný rozpočet, musela s mikrofonem v ruce odprezentovat celou show sama, což bylo, ve vší úctě k designérce, žalostné.