Muž, který pohřbil Lagerfelda

„Když spočine tužka na papíře, vím, kdy a kde začnu. Nikdy však netuším kdy nebo před čím se zastavím.“

Alexsandro Palombo přivedl do světa módy satiru a učinil z ní neškodnou zbraň proti věčně dokonalé rutině. „Já módu uznávám, je pro mne inspirací a s nadšením ji sleduji, ale někdy je zkrátka zapotřebí si od ní odpočinout,“ dodává italský umělec, ilustrátor a designér.

Carine Rotfield nemá ráda Annu Wintour...

Alexsandro se narodil v italském Salentu, městě ležícím v regionu Apulia, jenž je známý spíše jako podpatek ikonického tvaru Apeninského poloostrova. V roce 1991 se přestěhoval do Milána, kde vystudoval design na Instituto Marangoni.

Do Milána se přitom dostal především díky své lásce – módě, u které později i dlouhou dobu setrval. Jeho originální styl a nápady totiž převedl do praxe jako kreativní ředitel značek Moschino a Sisley.

Anna Wintour, Olivia Palermo, Tom Ford a jejich fantazie

Za dobu jeho setrvání v oboru návrhářství stihl dát světu módy trend „náboženského rock’n’rollu“. Ten roku 1999 vzešel z jeho studia spolu s kolekcí doplňků a triček s námětem významných osob křesťanské katolické církve. Hvězdami opasků a tílek se tak stala například Matka Tereza a tomuto trendu neodolaly ani hudební hvězdy jako Alanis Morisette, Madonna nebo Sheryl Crow.

Iris Apfel, Suzy Menkes, Hilary Alexander, Marc Jacobs jako postavičky ze seriálu Simpsonovi

Po tomto mravenčím úspěchu se však Palombo rozhodl, že jeho hlavním devizou bude humor. Tento svůj talent či dar zúročil ve vytváření svých módních satir, které postupně vznikaly pod hlavičkou jeho grafické firmy aleXsandro Palombo, přičemž velké X a P mají symbolizovat zkratku Pax Christi – název křesťanské organizace na zajišťování míru v křesťanských zemích světa.

Jeho styl vdechnul kamenným tvářím humorný škleb, při kterém jen málokdo potlačí úsměv. Jeho ilustrace si oblíbilo i mnoho redakcí módních magazínů: vedle britské mutace Vogue se jeho díla objevila i v americkém Harper’s Bazaar, půlročníku Love a v alternativních periodicích i-D či Dazed&Confused.

Jak by vypadaly ikony módního průmyslu, kdyby se zúčastňovaly protestů?

Snad jeho nejznámější ilustrovaný počinem je krátký animovaný příběh Karl Lagerfeld, vision of a funeral (Karl Lagerfeld, vize pohřbu), který byl v limitované edici dokonce vydán knižně, aby se jen během tří dnů od uvedení do prodeje rozprodal mezi skalními fanoušky Palombova stylu.

V nedávné době byl Palombo rovněž zmiňován v souvislosti s módní edicí rodinky Simpsonových. Právě žluté postavy z legendárního amerického eposu o kultuře konzumního světadílu proměnil Palombo v plejádu těch nejvybranějších a nejzasycenějších hvězd módní branže

A i když Palomba mnozí vnímají jako outsidera, který se díky svému neúspěchu chytil laciného zesměšňování, musíte uznat, že jeho příspěvek do pléna „módní diskuze“ je více než osvěžující.