Pánský prime time v Londýně

J. W. Anderson kolekce jaro/léto 2012 s použitím dámských prvkůV pátek začal v Londýně další evropský týden módy, v pořadí již poslední důležitý festival stylu, jež představí výrazné kolekce a nové trendy. Tradičně je také v rámci této akce naplánován speciální Menswear Day, jež se koná ve středu 22. února. Nebude na něm chybět panelová exhibice Newgen Man prezentující nové talenty, programová sekce MAN, která rovněž uvádí čerstvé síly mladých návrhářů z Fashion East fóra, ani etablovaní designéři, za které jmenujme například energickou Martine Rose nebo extravagantního tvůrce J. W. Andersona, který s oblibou maže hranice mezi mužem a ženou.

Pozorovatelé však již dlouhou dobu postrádají důstojnější příležitost, při níž by bylo možné sledovat úsilí britských návrhářů, jenž se soustředí především na muže. Proto bude Londýn obdařen svým vlastním pánským týdnem módy, který si svoji premiéru odbyde v červnu letošního roku. Ve třech dnech – od 15. do 17. června – tedy bude mít i Londýn svoji oficiální dramaturgickou sekci zaměřující se jen na designéry se sortimentem pánského oblečení.

Debutující panel prezentací pánské módy tak přitom bude otevírat celou sezónu týdnů módy. Takzvanou buying season tradičně uvádí brzká přehlídka módních značek během Pitti Immagine Uomo ve Florencii. Jak se však zdá, Florencie toto prvenství nyní ztratila, neboť začátek tamních módních exhibic je předem stanoven k datu 19. června.

Značka Dunhill se v poslední době spokojí pouze s prezentacemi, premiérovou módní show si však po dlouhé době naplánovala na LCM. (Na obrázku: jaro/léto 2012)

Nová akce s názvem London Collections Men (LCM) si oficiální oznámení odbyla již před měsícem na speciálním večeru v Paříži. Na něm se slova chopil hlavní iniciátor nadcházející červnové události: editor časopisu GQ Dylan Jones. Představil tak zároveň i seznam značek, které se nových prezentací zúčastní.

Vedle brandů podílejících se na programu Menswear Day v rámci LFW se tak po dlouhé době představí i ostrovní strážce pánské krejčoviny – značka Dunhill. Význačnou iniciativu samozřejmě zaštiťuje British Fashion Council a značka Topman. Jak debut dopadne pro vás MAUDhomme jako vždy pečlivě zdokumentuje.

Dylan Jones - hlavní osobnost magazínu GQ a mecenáš projektu London Collestions Men