Trendy jaro/léto 2012: Candy dinner

Dolce Vita, nejznámější filmové dílo italského neorealisty Frederica Felliniho, by klidně mohlo posloužit jako podtitul nadcházejícího jara – bude totiž vskutku sladké.

Někteří lidé mohou sice sýčkovat ohledně konce světa, ale právě jaro skýtá mnoho příležitostí k sentimentálním oslavám. K těm bezpochyby patří i sladká tečka, jež se v tomto případě stává jejich středobodem, a ze společenských oslav se rázem stává cukrkandlové obžerství.

Candy dinner značky Aldo

Candy dinner nepředstavuje zcela jasně specifikovatelný módní trend, ale jakousi módní, společenskou a kulturní tendenci. Candy dinner slaví úspěch napříč ostatními rozmanitými tendencemi. Z hlediska pánské módy lze za prvek candy vnímat znovuzrozené barevné obleky a roztomilých květinové potisky.

Na slastné stolování nás pak zvou kampaně Louis Vuitton, Lanvin, Aldo i vybrané koncepce prostorových úprav výloh jednotlivých butiků. Jakousi vlastní imitaci slastné candy dinner uspořádala i česká módní stálice: značka Pietro Filipi.

Candy dinner u jarní Prada

Vše je sladké a roztomilé, zapomeňte na deprese či problémy – svět lze přeci jen vidět růžovými brýlemi! Toto nové měřítko ve své kolekci skvěle vystihla i Prada, která svými vzory drobných golfistů a golfových míčků dokonale přiblížila své muže jakési evropské mutaci japonské Kawai.

Kawaii jako společensko-kulturní fenomén všeho dokonale drobného, růžového a roztomilého funguje na japonských ostrovech už od šedesátých let minulého století. Přivedla na svět fenomény jako Hello Kitty a zdá se, že teprve nyní si Evropané na podobnou vizuální formu zvykají.

Kdyby Umberto Eco znovu sestavoval své Dějiny krásy, letošní líbeznou jarní náladu by dozajista neopomenul zahrnout do svého výběru všeho krásného. Neboť krása, a to skutečně štědrá a velmi sladká, slaví obrodu!

Candy dinner značky ElevenParis