Trendy jaro/léto 2012: Africká krása

Sociální apel a módní forma v jednom. Afrika stále více zajímá evropské módní tvůrce i editory magazínů. Na kult exotických etnik a krásu odlišných kultur černého kontinentu reagoval již Kim Jones, který pro pánskou divizi Louis Vuitton vytvořil alegorii tradičního oděvu kmene Masajů. Nebyl jediný. Kromě návrhů samotných se však kult afrického způsobu života otiskl i do módní interpretace, tedy do fotoeditorialů jednotlivých módních periodik a kampaní některých značek.

Britský návrhář Kim Jones se však angažuje i v tomto ohledu. Editorialem Paris is Burning, který nastyloval pro půlroční vydání GQ Style, ještě silněji upevnil svou pozici trendsettera. Spolu s fotografem Peterem Hugem vytvořil zajímavou sondu do prostředí černé Paříže.

Podobně přesvědčivý materiál vytvořili fotoreportérka Alice Hawkins a módní editor Anders Thomsen ve výstižně pojmenované fotostory Nairobi, který se objevil v magazínu LOVE. Ostré bílé modely se tak potkaly s tlumenou fotografickou kompozicí v neotřelém formátu módní prezentace.

Nairobi - editorial magazínu LOVE

Do africké buše zamířilo i fotografické vypodobnění letní kolekce Kenzo. Dědictví japonského návrháře Kenzo Takady vsadilo na funky barevnou formu tradičních afrických vzorů. Do image afrických běžců se zřetelně vžívají také modelové z kampaně značky Stone Island, která jen zřídkakdy pouští na své kampaně černé modely – samozřejmě pouze z důvodu svého zaměření na tradiční evropský sport: jachting.

Módní průmysl tím dal vzniknout nové formě. Ta se vedle oblékání promítá i na zmíněných stránkách magazínů. Jedná se o další kulturně-módní trend, jako například Candy dinner, a tak je jisté, že se ho dočkáme i v příštích sezónách.

Kampaň Stone Island S/S 2012