Dior Homme Pre-A/W 2012

V sedle hlavního kreativního ředitele pánské divize tradičního francouzského domu Dior je Kris Van Assche již dvanáctou sezónu a pomalu ze sebe odhazuje stigmata, která mu po svém pětiletém vládnutí zanechal Hedi Slimane. Ten přišel s naprosto novým pojetím mužnosti, které mělo dalekosáhlé následky pro celou pánskou módu. Na pre-autumn kolekci roku 2012 se však Van Assche projevil už jako sebevědomý a soběstačný tvůrce svého Dior Homme, který sice navazuje na svého předchůdce, ale nenechá se jím ovládat.

Tento posun byl znatelný již v podzimní kolekci 2012, kdy, zdá se, naplno upustil od Slimaneho střídmé siluety a dal pánskému tělu potřebný prostor. Pre-kolekce v podstatě vychází ze stejného myšlenkového postupu jako řada A/W 2012 a dále rozvíjí jak představenou siluetu, tak téma romantického militarismu – to vše v rovinách purismu Kris Van Asscheho.

Ten je příkladný jak v klasických, jen detaily narušených střizích i volbě barevné palety, která se tentokrát věnuje tmavě modré, černé a armádnímu vzoru khaki a bílé, který se již poddává sboru opeřenců, kteří táhnou do boje v podzimní edici Dior Homme.

Podobnosti tu však končí a pre-kolekce obhajuje svůj smysl finálním vyzněním, které je podstatně urbanističtější, o poznání více městské či snad i praktičtější než jeho následovník. Vojenské bundy doplňují kancelářské obleky šedesátých let a k této rozpolcené dekádě inklinují i použité materiály na svetrech a mikinách, které odkazují na ryzí, možná až pokryteckou morálku perfektních gentlemanů daného období. Jeho tradiční hodnoty a křesťanská čistota pak vstupují na snímky Bruna Stauba, kde se potkávají s mužným archetypem Top Gun z osmdesátých let. Jedná se v podstatě o takový zátěžový test celé edice, jehož výsledek je zřejmý: i přes tento rozpor Kris Van Asscheova vize drží a nepropustí jedinou kapku pochyb.