Givenchy S/S 2013

Tak jak svíčka nehoří bez ohně, nežije člověk bez duchovního života,“ řekl Riccardo Tisci včera po přehlídce své kolekce jaro/léto 2013. Pro módní dům Givenchy citoval slavné Buddhovo moudro. Uvedl jím úplné splynutí všech elementárních prvků své autorské módy a předvedl tak ten nejdokonalejší otisk své vlastní osobnosti. O včerejším Givenchy se tím pádem nedá zcela čistě hovořit jako o Givenchy, spíše jako o speciální Tisci kolekci.

Loading Images
wpif2_loading
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013
Givenchy S/S 2013

 

 

Riccardo vždy disponoval sexuálně opulentním stylem, jenž s destilovanou příchutí romantiky spojoval s tím, co bychom u Riccarda mohli označit za freudovský pud – náboženství. Jako dítě vyrůstající na jihu Apeninského poloostrova tak tento společenský fenomén ve své tvorbě reflektoval. A v aktuální edici pro příští léto jakoby se z něj poprvé ve svém životě dočista vyzpovídal.

Grafické náměty Panny Marie, Svaté trojice a Máři Magdalény si poprvé našly své právoplatné místo. Navíc oidipovské opakování symbolů Panny Marie v různých podobách jakoby navíc zobrazovalo Riccardovu matku, na níž návrhář celý život lpěl a dík níž přijal i post kreativní ředitele Givenchy, jen aby jí pomohl od finančních problémů.

I co se střihů týče, zdá se, že se Riccardo změnil, trojský symbol dokonalého hrdiny vyměnil za koncepce, které se vyznačovaly jednoduchou a strohou krejčovinou. Ticsi se však nevzdal svých fetiš libůstek, jako jsou šusťákové bombery a oblíbené sukně. Těm ale dal jinou formu než obvykle, prodlužil délku a pouzdrový tvar místy obohatil pánský rozparkem, s nimž ve své kolekci pracoval i Raf Simons.

A tak i tato změna představovala něco víc, než jen sezónní image jednoho módního domu. Představovala totiž téměř psychoanalytickou výpravu do tužeb a pudů jednoho obdivovaného, talentovaného a vizionářského návrháře. Takováto intimní bilance v mnohých probouzí otázku, zdali se Riccardo náhodou nechystá k odchodu z pozice, kam ho stejně dotlačila jen čistá láska k jeho vlastní Panně Marii.