Rad Hourani Couture A/W 2012

Ač je Radu Houranimu teprve 30 let a svoji první kolekci navrhl před sedmi roky, stal se jednou z předních osobností vlny androgynní módy, která vzešla z potřeby aktualizovat současný pohled na obě pohlaví. Houraniho konceptuální unisex je však přesným opakem křiklavé emancipace v podobě Andreje Pejiće nebo Ley T. Jeho pařížská kolekce couture se tak dá chápat jako protipól cirkusu Jean Paul Gaultiera, který na podzim/zimu 2012 koketoval s pánskou haute couture, jež však ve výsledku dopadla jako kýčový cirkus. Svoji funkci však kolekce splnila, ukázala, kam až dnes sahají možnosti pánské módy.

Loading Images
wpif2_loading
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012
Rad Hourani Couture A/W 2012

 

 

Unisexová couture Rada Houraniho je na tom svým účelem stejně, jen k jeho vyjádření používá složitějších prostředků. Sofistikovanost materiálů a střihů byla na pařížské přehlídce na prvním místě a Hourani se zdržel použití prvoplánových znaků, kterými se novodobá androgyny ohání – sukně tak fungovaly jen v náznacích díky v pase zúženým siluetám panelově tvořených svrchníků a platformy zastupující podpatky byly akorát tak vysoké k uspokojení dámské i pánské touhy po sexualitě.

Mrazivá krása Houraniho tvorby spočívá v jednoduchosti, se kterou pracuje s materiály. Bavlna, kůže a vlna vytvářely symbiotická spojení i dominantní monolity podporující futuristickou vizi o utopické, naprosto rovnostářské společnosti. I proto však k tradičním materiálům připojil kvalitní syntetika, jimiž dodal couture kolekci třetí rozměr – některé z modelů měl člověk chuť až oloupat, jejich vrstvení bylo jak přirozeně organické, tak mimo naši dobu.