R.I.P. V.H.J.

tumblr_mak32n45Vm1qe6n3oo1_500

Lesklý křídový papír, krásné fotografie, móda, osobnosti, styl, luxus – svět, který vytváří módní média, svět, kterým procházejí, a přesto nejsou jeho přímou součástí. Protože, ať se to na základě pozorování nezdá, mnoho dokonce i českých tištěných módních periodik se ocitá na hranici existence. Existenčními problémy si tak procházejí také velká jména, u nichž bychom to například vůbec nečekali. Jedním z nich je i bible pánské módy Vogue Hommes Japan. Ten totiž překvapivě ohlásil premiéru svého posledního čísla. Vydavatelství Condé Nast – které Vogue Hommes Japan vedlo – se tak rozhodlo jeho existenci ukončit a pánský obsah publikace přesunout pod správu půlročních GQ s podtitulem Style.

Obálka aktuálního čísla A/W 2012 od Hediho Slimana

Číslo Vogue Hommes Japan podzim/zimu 2012 bylo tak poslední a sám vedoucí magazínu, návrhář značky Mugler Nicola Formichetti se na konto této události vyjádřil takto: „Moc se mi líbí číslo, které jsme dohromady vytvořili. Každé číslo bylo ostatně příležitostí pracovat s těmi nejlepšími kreativci na světě. Naším cílem bylo posunout hranice módy a to si pište, že se nám to vždy dařilo.“

Vždyť stránky magazínu, které Formichetti každý půl rok plnil tou nejvýstřednější módou, se staly jeho vlastním seberealizačním kanálem a popularita titulu samotného je mnohdy přičítána právě jemu a kultu osobnosti, který kolem Formichettiho panuje. Nicméně vše jednou končí. R.I.P.