Burberry Prorsum Pre-Fall 2013

Burberry Prorsum Pre-Fall 2013

[photomosaic ids=”42994,42971,42972,42982,42985″]

Námět se nudným stává tehdy, upřednostní-li se lásku k němu na úkor inovace. Právě nový přístup totiž činí věci kolem nás stále aktuální a být aktuální je nenasytná touha dneška. Jak tedy proměnit klasiku v objekt aktuálních tendencí? V detailech!

Christopher Bailey vede značku Burberry už od roku 2001. Tehdy nastoupil jako creative director v Miláně a jako chief creative director se osvědčil už po roce 2009. Od té doby si Burberry prošlo ne revolucí, ale evolucí. Od brit-rockové odysey, která značku vládla mezi léty 2005 až 2011, jsme se na přehlídkách přesunuli ke klasické siluetě, kterou Bailey ctí právě na poli několika posledních sezón.

Burberry Prorsum Pre-Fall 2013Jak se však může zdát, řemeslný přístup důmyslné krejčoviny nemusí být za každou cenu tak atraktivní. To by však Bailey musel být svým námětem zaslepen, jenže opak je pravdou. Burberry Prorsum nedávno vydalo vlastní pre-fall kolekci na rok 2013, na čem je postavená? Opět na klasice, jenže Bailey dokáže její hranice přehlédnout.

Burberry Prorsum Pre-Fall 2013Opět se tak setkáváme s precizně střiženými svršky. Jednořadé dlouhé kabáty, jemné kardigany a námořnické svetry reprezentují základ, na který Bailey navázal svými oděvními stigmaty, jež do Burberry Prorsum vložil. Revival tak znovu slaví zkrácené bundy a letecké koženky s oversize límci. Co se mění, je detail, který paradoxně mění i celý charakter pre-edice. Po kolekci A/W 2012, kde se tu a tam objevil romantický potisk pejsků, puntíků a proužků, jsme exponování bohaté přízni grafické exploze, jež pramení z anatomie uměleckých hnutí 20. století.

V entuziasmu z barev se tak na exkluzivních materiálech, jež obsahují škálu zahrnující také hedvábí a samet, mísí pop-artové kompozice, stejně tak jako abstraktní op-artové celky. Řád i chaos se tak pojí v nové klasice, která u Burberry pomálu nabíjí obrysů populární MOD’s kultury a je tak civilní i módně sofistikovaná zároveň.