Burberry Prorsum A/W 2013

Burberry Prorsum A/W 2013

[photomosaic ids=”45215,45214,45221,45224,45222″]

Ve jméně té nejluxusnější značky ze skupiny Burberry narazíme na latinské slovo “prorsum”, které znamená „vpřed“. A skutečně – v mezích i tak klasického britského brandu, jakým Burberry je, se tato řada defilé, pod vedením Christophera Baileyho, vždy snažila jít po nové verzi klasiky a nacházet nová řešení, jak ji udělat atraktivní a svěží. Buď se na osvědčené pleteniny použily dřevěné aplikace, nebo se klasické materiály vyměnily za metalická syntetika. Proč ale po tak plodných sezónách vznikla taková kolekce, jakou je podzim/zima 2013?

Nudná, nic neříkající a tzv. easy-going. Už dlouho se v jedné kolekci Burberry Prorsum nesešlo dohromady tolik generických a nezajímavých kousků jako právě v pánské řadě příští podzimu. V podstatě  recyklovaná řada Brit, sestávající z těch nejzákladnějších elementů dědictví Burberry, byla na mole doplněna o kousky z jinak vynikající kolekce Pre-Fall 2013, několik kabátů, zavazadel a botník se safari vzory a svrchníky z kožešiny. Ty zcela určitě nepostrádají sex-appeal a kupříkladu brýle s juguářím celopotiskem jsou opravdu svůdným kouskem, co však celá řada při kolektování ztratila, je smysl. Nejvíce připomínala výtvor líného českého cukráře, který za vidinou zisku ze stolu smete zbytky a z nich jako Pejsek s Kočičkou vyrobí nový, dosud neznámý dort. Správně načančaný vám ho pak velmi ochotně zabalí do papíru a vy se do něj doma zakousnete – jenže prvotní extázi zkazí pachuť ingrediencí, které se do vašeho desertu rozhodně dostat neměly.

A tak je to bohužel i s novou kolekcí Burberry, která vypadá jako dílo líné skupinky návrhářů, kterou pod sebou Bailey má. Burberry má se svými více než 500 obchody po celém světě (2 i u nás v Praze) rozhodně dostatek financí na to, aby i nadále na svém oři klusala směr prorsum. Snad tedy někdy příště – Bailey už několikrát dokázal, že na to má.

[photomosaic exclude=”45215,45214,45221,45224,45222″ columns=”9″]