Fendi zachraňuje Řím

Fendi zachraňuje Řím

[photomosaic ids=”47006″ columns=”1″]

Procházela se v ní v legendární scéně z filmu Dolce Vita svůdná Bibi Anderson a denně kolem ní projde na tisíce turistů. To je konec konců možná problém – protože chátrá, přestože je tak úžasná! Fontána di Trevi patří spolu s Fontánou Čtyř řek k nejcennějším vodním památkám svět a v Římě platí za historickou atrakci. Z italské evropské metropole ostatně pochází i značka Fendi, a tak je logické, že právě oděvnický gigant pod kreativní supervizí Silviou Fendi a Karla Lagerfelda vezme fontánu pod svá ochranná křídla.

Oba návrháři se tak spolu se starostou Říma podělí o 2,5 milionů eur, ze kterých budou římské fontány, včetně té di Trevi, zrekonstruovány. Rekonstrukce by měla trvat do roku 2015. Nadace, která fontány zachrání, nese lakonický název Fendi for Fountains a její prezentace proběhla při známém římském módním festivalu Alta Roma.

„Jsme velmi šťastni, že může přispět italskému kulturnímu dědictví. Řím je domov známky Made in Italy, takže o něj musíme pečovat,“ shodují se vrcholoví reprezentanti značky Fendi. Ta v podobných blahodárných aktivitách následuje Tod’s, která si nedávno zvolila jako cíl svých dobročinných aktivit římské koloseum. Nastává tak věk zodpovědné módy?