Metalické nebe

Burberry

[photomosaic columns=”4″ ids=”51739,51740,33310,33414″]

„Návrat do doby zlaté horečky“podtitul sezóny jaro/léto 2013? Možná, v rámci aktuálního jara totiž návrháři sáhli po jednom z nejextravagantnějších prvků pánského oděvu: metalicky kolorovaných syntetikách. Jejich moc a síla se stejně intenzivně projevila i na molech prezentující dámské kolekce, jenže jejich charakter neměl takovou razanci jako u mužů.

Adónisova těla tak zabalil kýč jakýchsi celofánových obalů, z nichž se designéři nebáli modelovat košile, kalhoty ani saka, povětšinou nijak nevybočujících střihů. Téma naprosto vyčerpala Donatella Versace, která svým gladiátorům tentokráte opatřila devadesátkový švih. Na seznam odvážlivců se zapsal i Christopher Bailey u Burberry, který dokázal, že lesklé barvy nejsou jen záležitostí nevkusu – předvedl je totiž do kódu výstřední elegance, když jejich škálu aplikoval i na typicky britské svrchníky.

A pozadu nezůstali ani Roberto Cavalli a návrháři ve službách rodinné značky Ermenegildo Zegna. Všichni však metalické nebe specifikovali v rámci všesjednocující formy: obleku. Ten dostal novou formu, jež pozvolna předznamenává latentní přeměnu pánského šatníku. Klasické se mění na výstřední, výstřední zas na klasické. Pánská elegance za potlesku ze světových defilé mění svou podobu. Tento trend to pak jedině potvrzuje.