Terapie kýčem

Untitled-1

Solárko, maska, make-up a jede se! Hubeňoučké ručky se zmítají v plamenném vysvětlování, zatímco kamera zachycuje “toho druhého” – ten si holí bradu, která jako by k dětskému tělíčku vůbec nepatřila. Dvojčata Dean a Dan Catenovi se pro tohle narodili.

Na módní scénu nastoupili se značkou DSQUARED2 s heslem Make everything glamorous!a tak se jim každý půlrok na mole “hřeje” přes třicet modelů sexy samčích a samičích identit, které dvojice tvůrců v průběhu sezóny ještě umocní dráždivou kampaní. Ač se mnohým zvedá žaludek, jsou to právě tyhle „dvě princezny“ z chladné Kanady, které nakonec nejlépe nastavují zrcadlo módnímu průmyslu. A nejdůsledněji to dělají tuto sezónu, jejíž tváří se u své značky stali oni sami.

Zdánlivě nejvýstřednější na celé věci by mohla být skutečnost, že se Dean a Dan navlékli do ženského, ale to je dnes už snad ta nejpředvídatelnější věc. (Ostatně kampaň je vcelku zdařilá, celý tým s duem Mert Alas & Marcus Piggott včele si dal záležet.) Zarážející je spíše dokument zpoza focení kampaně, který odhaluje, jak moc jsou ve své podstatě Dean a Dan na neutuchající výstřednosti – jež často ztrácí svůj smysl – závislí.

„Je to budování a obětování se, každý rok se snažíte udělat ještě větší odraz své práce,“ shodují se bratři. „A to na sebe stále musíte strhnout pozornost; vaší přítomností, krásou a ‚allure‘ – jako na parketu,“ dodávají, když v krátkém videu až pozoruhodně upřímně prozrazují aspekty své vize.

Je zajímavé sledovat, že tam, kde by na sebe měl onu pozornoststrhávat především oděv a kolekce jako taková, funguje u těchto tvůrců spíše produkce, která svým dramatickým charakterem skrývá slepá místa. To však ve skutečnosti jen charakterizuje celý odkaz bratrů Catenových. A je velmi pozoruhodné je v jejich úsilí sledovat, obzvláště jsou-li takto upřímní. Z obyčejného backstage videa tak nechtěně vznikl dokumentární klenot a terapie kýčem v jednom.