Bohemia aneb jak se dělá multikulturní PR

model Antonína Šimona na přehlídce v divadle La Fabrika

Honba za zdánlivou původností ovládá současnou společnost. “Kulturní bio” se stává novou metou mnoha projektů a uskupení a boj za českou původní kulturu zahájil i nový projekt hudebníka Jiřího Buriana Bohemia.

Podle oficiálních slov organizátorů představuje projekt tradiční české lidové hodnoty: „Cílem projektu je pak přiblížení těchto tradic moderním způsobem a zapojit do dění mladou veřejnost. Bohemia vtahuje hudebníky, umělce, návrháře, designéry, sochaře a propojuje jejich tvorbu v tradičním duchu s moderním kontextem. V reálu tak na různých místech po celé Praze, zejména podél řeky Vltavy, která je tepnou Prahy a důležitým symbolem České republiky, proběhne v průběhu léta (to shodou okolností již brzy končí – pozn. autora) několik interaktivních mikro akcí, které představí projekt Bohemia široké veřejnosti.“

V jinak velmi křečovitém a podezřele průsvitném PR počinu ke křtu alba Bohemia, jehož autorem je právě Jiří Burian, však vynikají především studenti ateliéru Liběny Rochové z pražské UMPRUM. Ty na nedávné přehlídce v divadle La Fabrika představili své modely ze soutěže Simply for Simple. Mimo nich projekt zahrnuje také tvůrčí duo Sexy Světla, tedy Alici Gruniovou a Erika Bartoše, kteří inovativním způsobem překládají strukturu oděvu do promítací podoby, již následně rozprostírají na tělech modelů a modelek. Zbytek týmu jako rustikální skulpturistka Anna Huláčová a designér Rony Plesl však už pouze vyplňují kreativně vypolstrovaný “PR room” – sám Plesl se projektu účastní jako designer sklenic Budweiser Budvar…

Počin má navíc za sebou zatím jen jednu ze zmíněných mikro akcí, a to sice zahájení projektu a křest videoklipu Bohemia. Vzápětí pak následuje jen křest alba Bohemia, což nenapovídá tomu, že by skutečně docházelo k multikulturnímu propojení, navíc takovému, které zachraňuje české tradice. Kam tedy spěje projekt Bohemia? A nepleteme si v tomto případě náhodou pojmy multikulturální projekt s PR akcí?