Alexander McQueen A/W 2014

Alexander McQueen A/W 2014

Let the Welsh be with you!“ aneb jedna z podob ostrovní tartanové kostky, tentokrát v lightroomově temných barvách na povrchu vlněných kiltových obleků s démonický stylingem, znamená ve své podstatě návrat k základnímu způsobu kreativní komunikace Alexander McQueena se zbylým světem. Dalo by se tak říct, že to Sarah Burton tentokrát chytla za správný konec. Otázkou však znovu zůstává: je její přístup autentický? Bohužel není. Další pokus o Leeovu reinkarnaci – a to jedině pro dosažení tabulkou určených čísel prodeje – opět nevyšel. A zdá se, že čím víc se Sarah snaží, tím méně je její práce efektivní.

On pečlivý rozklad tartanu do dynamického tvarosloví prodloužené siluety se zúženým pasem není zcela bezcenný… V podání současného kreativního týmu pánské divize McQueenova dědictví tak však vyznívá. Obzvláště, pokud je na takový základ z ne úplně pochopitelných důvodů navázán silný, těžko kombinovatelný akcent zlata a zipové morfologie oděvu.

Paleta prvků však zlatem nekončí, pro atraktivní image kolekce si Burton vybrala ještě graficky zbytečné potisky fotografií obrázkového dokumentaristy a nejvěrnějšího přítele londýnské avantgardy Johna Deakinse. Jeho profil realistického portrétisty a stěžejního umělce 20. století, Luciana Freuda, tak pokryl ještě méně slučitelné kabáty a košile. Proč si však Burton tohoto fotografa vybrala? Prý protože si Deakins cení stejných charakterových vlastností jako ona, tedy vnitřní krásy, melancholie a upřímnosti. Která z nich se však v kolekci vlastně projevila? Žádná. Upřímně se už modlíme za změnu.

Fakt.