Dior Homme A/W 2014

Dior Homme A/W 2014

Granville, město na severozápadě Francie a rodiště Christiana Diora, je místem jen několika málo barev. Vládnou zde zemité odstíny přístavního kamene, zelených přímořských útesů a temně modré hladiny. I přes své nevlídné počasí je Granville domovem bohaté flory, normandské kultury, zažitých tradic a nyní i poslední zimní kolekce Dior Homme. Charakter pánské divize Diorova odkazu se totiž po několika letech znovu mění a místo předsouvání zažité a podmanivé estetiky nabízí víc. Tou přidanou hodnotou se v tomto případě stává pravý rukopis Christiana Diora, díky němuž se s Krisem Van Asschem vracíme na počátek, do údolí konvalinek, chladné romantiky, lyrických příběhů a sveřepých námořníků.

Včerejší přehlídka v hale tenisového klubu na okraji Paříže totiž jako by skutečně navozovala pocit návratu. Domovskou atmosféru připomínaly i senzitivní body intimního osvětlení, lakem napuštěné parkety a křehké smyčcové segmenty v jinak dynamickém hudebním mixu. Vítejte v Granville! Z hlubokých poloh modré přístavní hladiny tak vystaly denimové modely, které detailním popracováním zdůrazňovaly funkčnost, působící spíše jako nostalgická vzpomínka než jako určitý záměr. Vzpomínky jako tato však dohromady pojily i zbylé části jinak velmi diverzní a přesto velmi komplexní kolekce. Jednou z nich byla i tradice vyšívání na oblekovém plátně zkušených krejčích ze Savile Row. Jemné pruhy na až nelíbivě modrém podkladu, postupně přecházejícího do slavné Dior grey, snad až připomínaly slavný Diorův portrét od Paula Streckera. Van Assche ale s těmito prvky pracoval důmyslně, když jejich smysl latentně převracel.

Na mole se totiž z onoho oblekového plátna objevila nejedna parka, která jinak kolekci dominovala i v zeleno-žlutých odstínech, jež svou civilní náladou rozbíjely a tím pádem i vyvažovaly tklivý zbytek edice. Motiv konvalinky a puntíků se pak stal nosným leitmotivem, zaštiťující jednu z nejprůlomovějších kolekcí Dior Homme vůbec. Po glam-rock éře Hedi Slimana a porcování minimalismu Krisem Van Asschem se, stejně jako v případě dámských Dior kolekcí, dostáváme ke skutečné podstatě Diorova vyjadřování v aktuálním re-editu.