Identita ve spreji

Antonio Brasko - Spray Can

Jak by to asi vypadalo, kdyby se dal styl vaší oblíbené značky vtěsnat do spreje? Esence jednotlivých brandů a módních domů se stejně podle trend-booků mění každých šest měsíců, a tak se jejich charakter z dlouhodobého hlediska už nyní zdá být instantní. Proč by se tak onen “spirit” nedal jednoduše zhustit do plechovky s rozprašovačem?

Tak nad módním průmyslem uvažuje kreativec Antonio Brasko, který představuje svou sérii luxusních sprejů. A i když je Antonio sám art directorem jedné z globálních značek, jejíž logo také ozdobilo titulek jednoho spreje (je to Nike), dokáže se srze svou vlastní značku, Norwood a autorské projekty držet takzvaně nad věcí. To ostatně dokazuje i tento populární designerský projekt, který kromě sarkastické poznámky představuje rovněž tu nejsugestivnější grafickou studii identit současných módních značek. Ona grafická identita je totiž Braskovou vášní, předmětem zkoumání a hlavní pracovní náplní. Když tedy při mediálním výzkumu pro svou mateřskou značku vyvíjel produkt, který by nejlépe navazoval na její znakový jazyk, kterým charakteristicky komunikuje se zákazníkem, vynalezl tohle.

Vtip i jeden z nejdokonalejší nosičů se okamžitě stal nejvíce postovaným objektem za posledních několik měsíců, už jen proto, jak dokonale vystihuje podstatu současné metropolitní kultury, která se zřejmě nedokáže odpoutat od postupného vyprazdňovaní zdánlivě alternativních segmentů vlastní struktury.