Vuitton m RF14 4866

Louis Vuitton A/W 2014

Obří abstraktní vzor, který objímal jeviště pánské kolekce Louis Vuitton z několika stran, mátl návštěvníky už od příchodu do haly. Nemálo z nich si myslelo, že jako mnoho jiných návrhářů, se i Kim Jones pustí na letošní podzim do umění překresleného na plátna oděvů. Jenže opak je pravdou: žádné idealistické sféry se kolekce podzim/zima 2014 nedotkla a držela se raději u země, i když přízemní rozhodně nebyla. Onen vzor byl totiž vzdušných snímkem peruánské pouště Atacama, kam se Louis Vuitton tentokrát vydal. Nečekejte však sportovní oblečení, muž LV je v tomto směru daleko sofistikovanější.

Pánská řada značky byla v podstatě vždycky protipólem dámské řady, za níž stál až donedávna Marc Jacobs. Ten totiž s každou kolekcí objevoval novou polohu značky, a to bez ohledu na jakoukoli kontinuitu či logický posun brandu. To pánská divize už od samého počátku vyráží na cesty po přírodních krásách světa v konturách klasické pánské siluety, která přes svoji elegantnost nepopírá jistou snahu o módnost. Na podzim letošního roku tak Kim Jones obohatil tradiční mužský šatník zejména o pruhy a barvy, které vycházely z nečekané rozmanitosti právě pouštního života.

Prêt-à-porter Louis Vuitton je synonymem luxusu pro skutečně ty nejnáročnější muže, a tak vodní toky Atacamy zpracoval Jones do několika modrých mohérových panelů, které dohromady tvořily svetr, a oděvy původních obyvatel pouště se na mole objevily jako mohutné, avšak ve skutečnosti velmi lehké a na dotek jemné šály, jen tak ledabyle přehozené přes ramena modelů. Jednoduchý úpletový svetr a k němu patřící uvolněné kalhoty zas nechal Kim Jones zpracovat velmi vzácnou vlnou „extreme-vicuña“, funkční větrovka byla celá vyrobena z dojemna vypracované hadí kůže. Takto popsané kousky, a to je jen skutečný zlomek, mohou svou rozmařilostí snad vyvolávat až úsměv na tváři. Tato pánská kolekce Louis Vuitton je však vážným počinem světa nejluxusnějšího zboží, za nímž stojí dlouhé měsíce technologických příprav a nalézání nových řešení. Proto ačkoli se nechala inspirovat povrchem, za povrchní ji rozhodně považovat nelze.