L’Air de Panache: vůně fikce

img-holdinglairdepanachecustomfragrance1_125443771558.jpg_article_singleimage

Podle sociologů mají naši lidskost na starosti především paměť a věda. Ale paměť v rukách vědy je i parfém — vůně je totiž taková destilovaná vzpomínka na konkrétní místo, člověka či situaci. A v případě následujícího produktu to pak platí dvojnásob.

Wes Anderson, kultovní režisér a autor aktuálně dojížděného kinohitu Grandhotel Budapešť, se rozhodl vytvořit destilovanou vzpomínku na svůj vlastní film, a tak spolu s parfuméry produkční a distribuční společnosti Nose namíchal velmi omezenou edici poctivé esence L’Air de Panache — tedy vůně, kterou se krášlil sám pan Gustav H, hlavní postava příběhu, hotelový concierge s neodolatelnou elegancí, lehkostí a patetickou slabostí pro dlouhé verše v podání brilantního Ralpha Fiennese.

S nádechem filmových intrik pana Gustava se tato esence na pomezí tonika a pravé kolínské vrací k síle jasmínu a květům Sambac, které byly tajnou přísadou vymřelých dandyů. Střípky voňatky citrónové dodávají svěžest a lehkost, s níž se L’Air de Panache stává naprosto nepostradatelnou — ačkoli se jedná o fikci, kterou Wes nechal vyrobit jen pro několik členů filmového štábu a hereckého obsazení. Jenže fanoušci filmu ví, jak závažný nedostatek je nemít kapku tohoto afrodiziaka u sebe za každých okolností.