Bůh, mýdlo a konec

GUFRAM_TOILETPAPER_GOD_GIRL

Říká se, že není sprostý ten, kdo sprostě mluví, ale ten, kdo sprostě myslí. Při pohledu na tvorbu uměleckého dua Toiletpaper by však tato věta musel znít: není vyšinutý ten, kdo snímky pořizuje, ale ten, kdo je obdivuje. A Toiletpaper (neboli Maurizio Cattelan a Pierpaolo Ferrari) mají obdivovatelů sezónu co sezónu více a více. Může za to značka Kenzo, která je zaměstnala již dvěma reklamními kampaněmi i zvláštní printovou kolekcí, a tak je proslavila u  masového publika. Ovšem nejen módou žije Toiletpaper — minulý rok představila dvojice spolupráci s italskou designovou značkou Seletti, která vyústila v sadu perverzního jídelního setu včetně potištěného PVC ubrusu, a na letošním ročníku Salone del Mobile byla k vidění u stánku jména Gufram, pro níž připravilo tři kusy… nábytku?

Gufram je už tradičním italským designovým a interiérovým brandem, který si do svých ateliérů už pozval designéry jako Karim Rashid, Marcel Wanders či kolektiv Studio 65 a jež má v portfoliu takové předměty jako křesla ve tvaru jablek, sofá v podobě obřích rtů nebo stolek s fazónou stromečkového osvěžovače do auta. Toiletpaper se tak s objekty God, Soap The End cítí u Gufram určitě jako doma. 

Bůh

S předmětem “Cactus” přišla pro Gufram dvojice Guido Drocco a Franco Mello už v roce 1972. Kaktus se stal okamžitou senzací a později i idolem interiérového designu, je dokonce zastoupen ve sbírkách několika světových muzeí a kulturních institucí. Se svolením obou designérů přichází Toiletpaper s novou podobou tohoto díla, k němuž přibyla dvě obří vejce. Ikona designu tak dostala koule a stala se bohem neboli “God”.

Mýdlo

Víte sami, kolik máte doma špíny a jak komplikované je se jí zbavit. Proto Gufram a Toiletpaper přicházejí s jednoduchým a účinným řešením: s mýdlem “Soap” obřích rozměrů, jímž odstraníte prach, zašlou špínu i zažrané skvrny z jakéhokoli povrchu. Stačí jen nanést vodu, jak to znáte u mýdel běžných drogistických rozměrů. Soap už pak samo obstará iluzi vždy uklizeného, svěžího a čistého domova. Jedinou záhadou zůstává, kdo si na tomto sedmdesáti sedmi centimetrového mýdle jedním kousancem pochutnal.

Konec

Gufram odchází ze světa interierového designu a slib, že už nikdy nezprzní svými výrobky jedinou místnost, jak mu bylo často spíláno, stvrzuje náhrobkem s napsaným epitafem “The End”, jejž pro něj navrhl Toiletpaper. A protože konec má být především pohodlný, je vyroben z polyuretanu, takže když se na něj usadíte, neucítíte ani tvrdé hrany ani chlad pravého žulového náhrobku.