dolce-gabbana-spring-summer-2015_04

Dolce & Gabbana S/S 2015

O dvojici návrhářů Dolce a Gabbana se v minulých měsících psalo v různých kontextech – málokdy však v těch módních. Ačkoli česká média tvrdila opak, ani jeden z nich se zatím do vězení nechystá, i když byli oba pravomocně odsouzeni za krácení daní. Protože ale jejich trest nepřesáhne dobu dvou let, jejich trestem je domácí vězení. Ještě tedy než se oba zavřou do svých přepychových vil, představili pánskou řadu, která se – příhodně – po sezonách naprosto odděluje od proudu Itálií inspirovaných kolekcí.

Změna poloostrova však neznamená změnu směru, který Dolce & Gabbana nastartovali před několika lety. Španělsko má koneckonců také velmi bohatý archív tradic a možných vizuálních odkazů, a tak Domenico se Stefanem mohli i tentokrát pokračovat v kostýmním stavění kolekcí, které je samozřejmě velmi efektní, při pohledu do obchodů se ale jeví jako zbytečné. Celý pánský byznys dvojice totiž stojí na perfektně střižených oblecích, potištěných trikách, taškách, kožených botách a ano, nakonec i několika málo produktech z défilé.  Jejich objem však není takový, jak ho dvakrát do roka dvojice ukazuje v milánské hale Metropol.

Ani být nemůže – člověk totiž Dolcemu s Gabbanou může vyčítat cokoli, ale nikdy řemeslné provedení, jenž je i v případě „španělské kolekce“ prvotřídní, a tedy velmi náročné na větší produkci. Svému jménu tentokrát duo dostálo díky dekonstrukci toreádorské chaquetilly, tradičně zdobené krátké bundy, jejíž jednotlivé vyšívané komponenty byli přeneseny na dekorovaná saka, ale i mikiny s kapucí. Chorreras, machos i alamares (typy zdobení toreádorského kostýmu) byly reprodukovány s až dechberoucí přesností a na technicky velmi náročných místech pánských oděvů, přesto je jen těžké si představit, že je Dolce s Gabbanou pošlou do butiků. To už spíše panelově řešená saka, trika a jiné topy potištěné výjevy ze španělského kulturního života. Proč tedy oba tak vsázejí na něco, co se ke konečnému zákazníkovi nejspíš nikdy nedostanou? Dolce & Gabbana totiž vědí, že móda je především divadlo. A molo jako prkna, které znamenají svět (a mnoho peněz), dokáží mistrně využít.