10348687_530520533719567_1185886770153710753_o

Vlastní místo mezi betonem a kamením

Na výstavním projektu Pradasphere, který po celý květen okupoval čtvrté patro legendárního domu Harrods, představila Prada novou knihu. Byla obřích rozměrů, papír měl nevídanou gramáž, listy byly sešity ručně a její schránku tvořila červená kůže saffiano. Odhadovaná cena, tedy pokud půjde kniha do produkce, je šest tisíc liber. Ale to není vůbec podstatné – u jakékoli publikace je totiž důležitý obsah. Už v roce 2009 vydala značka jeden titul, který pomocí obrazů zkoumal jádro příjmení Prada – šel na to encyklopedickým a velmi popisným způsobem. „Nová“ kniha také atakuje vizuálními podněty, rozhodně ale nedokumentuje. Zkrátka jen uchvacuje.

Módní kampaně hrají v historii značky důležité místo. Prada je totiž nechápe jen jako propagační materiály, ale jako dodatky a logická vyústění jednotlivých kolekcí. Co tedy pak představují snímky skotského herce Jamese McAvoye, prožívajícího zřejmě velmi soukromé momenty mezi betonem a kamením? Zcela určitě velice citlivý návrat ke kořenům pánské linie Prada, jejímuž ztvárnění hned v počátcích vévodili na černobílých fotografiích herci John Malkovich, Tim Roth a Willem Dafoe. Koneckonců je tomu letos právě dvacet let, co Prada poprvé na Milano Moda Uomo představila debutovou kolekci pro muže, a Annie Leibovitz, která jak se zdá konečně opustila od svého těžkopádného stylu, těchto dvacet let uzavírá naprosto odzbrojujícím způsobem.