Dixon popisuje vůni ohně a vody

Tom Dixon - The Factory

Známý britský designér Tom Dixon není tak autorem originálních produktů, jako spíš autorem originálních konceptů. Jeho překračující smysl pro vystižení a následné převrácení kontextů, spojených s často parafrázovanými designovými výrobky, si oblíbil nejeden výrobce či módní značka na trhu. Za svou kariéru se módy Dixon ostatně dotknul už několikrát, vždy však pod podmínkou specifické sezónní spolupráce. Jenže s příchodem nové sezóny se výstřední designér chystá na pařížském festivalu Maison et Objet odhalit své pojetí krásy, péče a vůně.

Pop-up stánek, který se už pozítří v Paříži otevře, nese název The Factory a představuje obchod s netradičními vůněmi a domácími a beauty doplňky. Jenže Dixon nezkoumá klasické esence, Dixon se ve svém dotaženém konceptu, obsahujícím mimo jiné i finální balení pseudoproduktů včetně vizuálů, snaží rozklíčovat vůni ohně, vody, země a vzduchu. Kolekce popisující elementární součást naší existence však nemá za úkol skutečnou analýzu chuti a vůni země nebo vzduchu. Svébytným projektu Dixon demonstruje, jak snadné je dnes vytvořit produktovou řadu a jak snadné může být její prodej včetně propagace a marketingové komunikace. Stačí jen jméno, příběh a odlišné pojetí a zajetý industriální designér se najednou z ničeho nic může stát hvězdou parfumerské branže.

To nás zavádí k úvaze, kolik skutečné práce a talentu stojí za ostatními úspěšnými jmény v módní, kosmetické či designové branži.

Estetiku The Factory podpoří mimo jiné i drobné brandované diáře a série skleněných dóz. Edice bude ale dostupná i online, a to sice na pseudostránkách projektu, které budou rovněž spuštěny v rámci pařížské expozice.

Bude tento Dixonův konceptuální vtip drahá sranda?