Dior Homme Spring 2015

DIOR-HOMME-CAMPAGNE-SPRING-1311-Visio-2_full-visio

Barva jako obrys. První kapitola nadcházejícího roku v podání kolekce Spring 2015 je podle Dior Homme charakterizována právě několika elektrizujícími barvami, za nimiž stojí – jak je to dnes v módě – odstíny hudebních stylů. Jak se o jarní edici vyjádřil sám Kris Van Assche, příští jaro podle něj dobře identifikuje soudobého muže, když zdůrazňuje prorůstání městské kultury do trendů v exkluzivních módních domech po cele Evropě.

Grafická kolekce decentně reinterpretuje rádiové vlny a elektrické potisky, které vnáší do diorovské klasiky. Ta byla za poslední roky čtyřsezonního systému jasně definována jednoduchými svetry, křiváky a minimalistickými svršky postupně variovanými v různorodých náladách. Ta jarní je tentokrát, navzdory stále výrazné grafické stránce, velmi klidná. Její jasně strukturovaná produktová linie vytváří spíše variabilní součást jaksi povědomého šatníku, takže se až zdá, že přes všechny vizuály se vedení panské divize Dior začíná orientovat na tradičnější formy a stálejší klientelu. Anebo jen Kris stárne se svými fanoušky. Když nastoupil do čela Dior Homme, byl čerstvým třicátníkem a na přehlídkách v pařížských zahradách pouštěl do pléna modely se zlatými nohavicemi. Nyní se blíží čtyřicítce a každou sezónu vytváří elegantnější šatník pro ukojení mužské identity.

Dior Homme však není jen oblečení a je nutné číst i jeho výklad, který je v krátkém snímků tentokrát podpořen dynamickým soundtrackem z archivu kalifornského elektro umělce Baths. Estetikou celé edice prostupuje umělecký objekt z dílny studia M/M Paris Michaela Amzalaga a Mathiase Agustyniaka, kteří s Krisem Van Asschem spolupracují už bezmála dva roky. Kris Van Assche se tak všemi prostředky snaží upevnit kult Dior Homme, v poslední době však mnohovrstevnatá komunikace značky způsobuje, že tento kult skoro až vyžaduje podrobný manuál. Kris Van Assche stále dokáže navrhnout velice dobré kousky, je ale otázkou, zdali soundtrack a umělecké projekty udrží Dior Homme v přízni masové popularity.