Disney na Grindru

David Bowie zpívá v jedné své písni: „We’re painting our faces and dressing in thoughts.“ Jaká myšlenka pak vězí za poslední pánskou kolekcí J.W. Andersona?

Už několik lidí se mě ptalo, podle jakých měřítek vůbec posuzuji kolekce módních návrhářů. Došel jsem nakonec k závěru, že onen prvek, který ke mně promlouvá, je vůbec smysl celé kreace, a tu nevnímám jen v onom módním významu. Má totiž vůbec ve světě nadprodukce a z ní plynoucího konzumu cokoli právo na vlastní existenci, pokud je jen proto, aby bylo?

Poslední pánská kolekce britského návrháře J.W. Andersona se dostala na přední strany médií ještě předtím, než byla vůbec odhalena během třetího dne London Collections Men. Důvodem bylo překvapivé spojení s Grindrem, seznamovací aplikací pro gaye, která celou přehlídku živě přenášela na zařízení přihlášených uživatelů.

Možná že bylo pro někoho splněným snem vidět J.W. Andersona na seznamu možných eskapád, možná lidé připojení dnem i nocí na sexaplikace tvoří u Andersonovy značky značný obraz – čemuž však nevěřím, poněvadž androgenní móda ve světě Grindru myslím zrovna netáhne.

Místo vzrušení jsme se dočkali zklamání. Jen po dvou silných kolekcích (podzim/zima 2015 a jaro/léto 2016) se zdá, že se Anderson opět chová jako začínající návrhář. Dokázal už, že má osobitou představu o své práci, která inspiruje i mnoho dalších lidí. Bylo to zřejmé jak z projevů jeho vlastní značky, tak na výsledcích společnosti Loewe, tradičního španělského výrobce kožených doplňků, jehož úspěch na mole je bez debat svázán s kreativním vedením právě Andersonem.

Tak proč se tentokrát rozhodl poslat na molo postavičky jak ze zvrhlé disneyovky? To přece nemá smysl! A to především z důvodu, že i v této řadě najdeme stopy po práci talentovaného návrháře, jenž je schopen přijít s mistrně zvládnutými a nositelnými oděvy.