London Collections Men podzim/zima 2016, den první

Dnes odpoledne začala v Londýně nová sezona pánské módy. Podívejte se na výběr toho nejlepšího, co přinesl první den London Collections Men A/W 2016!

Craig Green

Prohlásit, že Craig Green způsobil svou kolekcí jaro/léto 2015 senzaci, by bylo značně nepřehnané. Přehlídka byla totiž tak podmanivým zážitkem, že i Tim Blanks, módní redaktor style.com (nyní voguerunway.com), byl dojat k slzám.

A s ním i mnoho dalších hostů. Krom mé osoby. Celá tiráda na mě působila jako začátečnický pokus o vytvoření kolekce s rádoby hlubokým významem, která však byla natolik znečištěna povrchními symboly a domnělými mystérii, až byl konečným výsledkem čistý chaos.

Ačkoli dvě následující kolekce nevzbudily tolik nadšení, nebo alespoň ne tolik jak ona ubrečená, Craig Green byl stále považován za jednoho z předních současných londýnských talentů. A možná i zaslouženě. Musím totiž přiznat, že jsem byl příjemně překvapen, když na mole představil svoji zatím poslední linii.

Navzdory charakteru kolekce se zdá, že Green se pro tentokrát rozhodl nesvazovat si ruce přehnanými gesty. Ano, i ty dostaly svůj prostor, vůbec poprvé však Craig Green nechal, dle mého názoru, vystoupit do popředí možná prostší, zato však zajímavější looky.

Není mi jasné, proč mladí designéři stále cítí potřebu špendlit na své kreace volně visící pásky – takové klišé! A pomlčme také o kožených a puzzle připomínajících modelech z druhé poloviny přehlídky. V převaze však díky bohu byly elegantní a skoro až křehké kousky inspirované pracovními a vojenskými uniformami, které přiznávaly opravdový talent Criaga Greena: vyvářet maskulinní a zároveň inovativní oděvy. A tomu by se měl věnovat i nadále.

Topman

Vůči módním přehlídkám značek jako Topman bude vždy existovat jistá předpojatost. Problém tkví v tom, že řetězce fast fashion budou vždy pouhými replikami bez rozvíjející se kontinuity – jinými slovy, bude jim chybět vize.

Jenže soudě dle současného stavu módy, v níž mnoho velkých jmen není schopno přijít s neohranou myšlenkou a kde jsou mnozí úspěšní designéři do očí bijícími kopírkami, bychom možná zkrátka měli přistoupit na Topmanovu hru a užít si ji.

Nakonec, v kolekci podzim/zima 2016 je toho k užití spousta: romantické květy Driese Van Notena, nonšalance dandy nomádů Haidera Ackermanna, Margielova hravost s materiály, dokonce i edgy charakter pánských kolekcí Lanvin, za nimiž stojí Lucas Ossendrijver.

Svetry se strženými vlákny vlny jako by z oka vypadly výšivkám od Ricka Owense, nadměrné použití sametu odkazovalo na Toma Forda a tu a tam se objevil záblesk Gucci od Alessandra Micheleho. Z nějakého důvodu to všechno na mole dávalo smysl – a nejen pro značku, jakou je Topman.