Out Of The Dark

Kdyby Falco žil a stále dělal do drog, byla by to jeho kolekce. I tentokrát je Kris Van Assche u Dior Homme věrný svým střihům, povědomé struktury ale na podzim a zimu 2016 obohatil o emoce.

Dior Homme se řadí do užší skupinky skutečně fungujících pánských konceptů – kolekce značky nabízejí kulturní přesah, a to přestože se stále jedná o komerční projekt se silným korporátním zázemím.

K tak silnému brandu náleží i prověřená metodika kreativní práce, jež je uplatňována napříč sezonami. Kreativní ředitel Kris Van Assche ji v posledních několika letech postavil na prolínání moderních a tradičních prvků v rámci klasické pánské krejčoviny, vždy v rámci jiné tematiky. Ať už jsme tedy přihlíželi přehlídkám s motivem konvalinkového údolí či symboliky samotné osobnosti Christiana Diora, jednalo se vždy jen o jistý druh dramaturgie. Tu přibyl střih, tu zase ubyl, tady byla použita jiná barva. Stopy designérského variování byly cítit nehledě na estetickou sílu celého konceptu. To kolekcím sice neubližovalo, ale po několika sezonách měl člověk pocit, že už viděl vše, co mu tým Dior Homme mohl nabídnout.

Kris Van Assche si však letos uvědomil, že je třeba začít u silného pocitu, a ten vystavět od základů po vrchol. Proto vzdal boj s archivním kombinováním a připravil celek, jehož nálada překvapila svou bezprostředností. Nechal se inspirovat dozrávající dekádou osmdesátých let a na molo vypustil kolekci interpretující její neklid.

Scéna přehlídky Dior Homme podzim/zima 2016
Scéna přehlídky Dior Homme podzim/zima 2016

Touto atmosférou byla protkána celá show: při vstupu do sálu návštěvníky až pálily oči z ostrých světel červených neonů, které vyznačovaly kontury ramp improvizovaného skateparku. Výrazné kulisy zdobil nadměrný křišťálový lustr, kontrast k dekonstruovaným modelům. Vše bylo ponuré, ale jen do chvíle, kdy spustila hudba.

Jasně definované prolínání dvou výrazných skladeb jak z éry dekadentního vídeňského interpreta Falca nemohlo kolekci uvést lépe. Evidentně neestetické čepice v dynamickém stylingu s kousky z ušlechtilých lesklých materiálů a pleteniny s grafickými prvky přenesly všechny usazené do rozvráceného Berlína, kde kluci nosí „nehezký hadry a pogujou“.

Assche sice zůstal věrný svým střihům a vytvořil povědomou strukturu klasického šatníku Dior Homme, vytvořil ale tentokrát autentickou a variabilní kolekci se silnými emočním potenciálem.

Kdyby Falco žil a stále dělal do drog, byla by to jeho kolekce.