MBPFW: Polanka a jeho móda pro opravdové lidi

O přehlídkách Jakuba Polanky jsme toho už napsali nespočet. Někdy nás jeho show nadchla, jindy zas naopak. Jak ale Polanku vidí ostatní? O názor jsme poprosili teoretičku designu Terezu Kozlovou.

polanka I

Publikum už si zvyklo, že s Polankou přichází show. Nezklamal ani tentokrát. Den před svou přehlídkou pozval na sociálních sítích širokou veřejnost s tím, že přehlídka proběhne venku. A skutečně, modelky a modelové prošli svou trasu uvnitř strahovského filmového ateliéru a pokračovali ven. Real fashion for real people! Některé kusy zkrátka potřebují osobnost!

Na molu se proto objevila herečka Jana Plodková, modelka Veronika Hejlíková či postavy z módních médií. Ústřední postavou Polankova módního příběhu se ale stala americká letkyně Amelie Earhart, která jako první žena přeletěla Atlantický oceán a v roce 1937 záhadně zmizela. Její přítomnost dodala kolekci dotek retra i pro Polanku nezvyklou barevnou škálu. Kromě vojenských, zemitých a pastelových barev se však objevila i typická „polankovská modř“.

Inspirací byla návrhářovi rovněž hrdinka Ellen Ripleyová, tedy jakýsi esprit ženské síly, jež neztrácí křehkost, eleganci a sex-appeal. Polanka se tím po svém vyjádřil k oficiálním trendům. Na návrat osmdesátek i téma rychlé a pomalé módy reagoval upravenými kusy z pařížských vintage shopů. Letecké kožené bundy oblékal dokonce i obráceně. Tradičně přitom neopomenul ani pánské modely – kalhoty, overaly a oversize bundy. Není důležité, co nosíte, ale jak a kde to nosíte! Síťové šaty pošil cedulkami z vintage kusů, čímž si také pohrál s tématem brandingu. Hudba se k tomu všemu opět stala nedílnou součástí celé show – Blouson Noir s textem Johna Malkoviche i Maniac z filmu Flashdance.

Ačkoliv jeho přehlídka proběhla v sobotu večer, kdy o diváky souhrou okolností soutěžil se slavnostním předáváním cen Czech Grand Design, bylo plno.