ODIVI fall/winter 2016/2017

MBPFW: Pozice Ivy Burketové

Co stojí za úspěchem návrhářky Ivy Burketové? Zatímco on-line teens ji milují, zdá se, že do elitářštějšího off-line světa si hledá cestu hůře. Jaká je tedy pozice její značky ODIVI? A proč začala šít i pro muže?

Není snadné určit, zda se v případě Burketové jedná o kouzlo nechtěného, či o promyšlenou strategii, ale její značka ODIVI je v současnosti vlastně jediný český brand, který disponuje přesně specifikovanou tržní pozicí. V angličtině se tento abstraktní soubor vlastností a charakteristik nazývá brand positioning a pro každou značku je životně důležitý. Co se ODIVI týče, zdá se, že má tento bod podchycený naprosto perfektně. Kolekce mají pokaždé sportovní využití, Iva vychází z konzistentních inspiračních zdrojů týkajících se atraktivní městské subkultury a navíc značka v poslední době také výborně podchytila sociální média. Momentky přímo z přehlídky aktuální kolekce modelky minulý pátek sdílely na snapchatu. Co to znamená? Že ze Strahova měli šanci přehlídku vidět i ti, kteří se přímo do sálu nedostali. Marketingový trik, který v letošním roce využilo například i duo Dolce & Gabbana, dokazuje, jak sebevědomé kroky mladé Ivy jsou. Jaké jsou ale jejich důsledky? A jak svou roli vnímá sama návrhářka?

Uvědomuješ si, jak vznikl nápad na přenos momentek z přehlídky v rámci snapchatu?

Při tvorbě minulé kolekce jsem se nechala inspirovat hudbou dvojice We are nobody a vlastně jsem tu kolekci s klukama i tak trochu dělala. A Jakubovi (Jakub Starch, jeden z členů kapely poznámka redakce) je jednadvacet. Pamatuji si, že když jsme tu kolekci fotili, seděla jsem s holkama svého věku v koutě a učily jsme se, jak ovládat snapchat a on se nám smál, že jsme starý báby. Díky němu jsme k tomu přičuchli. Od té doby mě to strašně baví sledovat cesty, kterými se můžu vydat.

Práce se sociálními médii dokresluje dobře vybudovaný brand positioning tvojí značky. Přemýšlíš nad ním nějak? Nebo to je dílo náhody?

Všechno je přirozené a instinktivní. Já sama v tom tu linku nevidím. V minulosti jsem si hrála a experimentovala, ale v poslední době vytvářím věci podle sebe tak, jak je cítím a možná z toho důvodu to tak funguje. Odráží to mne, já jsem taková přírodní žena a nejradši jsem někde se snowboardem v ruce, takže potřebuji, aby byly oděvy funkční a zároveň je jasné, že se ráda hezky oblékám.

snapchat x catwalk x ODIVI
snapchat x catwalk x ODIVI


Ke klasické ODIVI přibyla ještě i pánská divize.

Ano, za nás to je spíš nová značka ODIVI x Nobody Listen a ve středu jsme uveřejnili první kolekci. Spolupracuji s Jakubem, který není jen DJ, ale také producent. Navíc na tag každého kousku tiskneme odkaz na mp3 soubor, kde si lze stáhnout hudbu, která každý model doprovází.

Byly některé z modelů této nové spolupráce k vidění i na mole tvojí přehlídky?

Něco jsme se rozhodli pustit. I když se klientela asi liší, dávalo nám to dohromady smysl.

Když na sobě tak progresivně pracuješ, nepřišel ti formát klasické přehlídky zbytečný? Nechtěla bys zkusit něco ještě více digitálního?

Chtěli bychom, jenže tentokrát na to ještě nebyla ta správná příležitost. Do budoucna to ale určitě plánujeme.

Nemáš vlastně pocit, že celý off-line svět je pro tebe přežitek? Starší generace, která si stále listuje v časopisech?

Ani bych neřekla. Já jsem například ten snapchat na přehlídce dlouho zvažovala, říkala jsem si, zda neodradím své tradičnější klientky. Ale musím říct, že to střetnutí nakonec dobře dopadlo a abych řekla pravdu, mně od začátku vedle sebe funguje několik profilů zákazníků, takže nemám asi žádnou přesně vytipovanou cílovou skupinu.