Nejlepší týden módy je v Londýně, tvrdí analytici

Přes sedmdesát tisíc zmínek na sociálních sítích a tisíc sdílení denně – toto jsou čísla, která dovedla londýnský týden módy k vítězství. Monitoring totiž prokázal, že Londýn v digitální sledovanosti vede nad metropolemi, jako jsou Milán, Paříž či New York. Tamější fashion week tak dosahuje největší pozornosti internetové obce a analytici proto tvrdí, že se vyplatí.

Londn Fashion Week - platforma, která se podle analytiků vyplatí

Trend v exaktním měření sledovanosti poslední dobou vyostřil boj mezi módními epicentry natolik, že se několik analytických společností, v čele s Brandwatch, rozhodlo zaměřit na popularitu soudobých týdnů módy. Londýn vyhrál! Společnost Brandwatch totiž uveřejnila podrobný report, který dokazuje, že ještě měsíc před zahájením britského svátku módy bylo s hastagem #LFW spojeno až jedenáct tisíc zmínek na Twitteru a Facebooku. Celý týden si pak dohromady vysloužil sedmdesát tisíc zmínek na všech sociálních sítích včetně Instagramu a v první den Fashion Weeku se trafik na Twitteru blížil osmnácti tisícům sdílení. Co to ale o Londýnu jako o módní metropoli vypovídá? Je to město mladých, a ač může toto prohlášení znít jako klišé, v případě megapole nad Temží platí jako zajeté pravidlo.

Nedávný průzkum stejnojmenné společnosti totiž prokázal, že tradiční luxusní značky, prezentující se v ostatních městech, neumějí pracovat se sociálními médii. Jako nejméně viditelnou značku internetu pak Brandwatch vyhlásil francouzský Hermès, který byl v sestaveném žebříčku následován dalšími značkami jako Chloé, Salvatore Ferragamo či Kenzo. Zatímco jiné brandy překonávají průměr až deseti příspěvků denně na svých účtech, zmíněné stálice produkují maximálně dvě uveřejnění denně, což se v monitoringových žebříčcích jeví jako velmi slabý průměr. „Značky pracující s luxusním segmentem se většinou bojí virální povahy svých účtů díky mladším konkurentům, s jejichž pozicí nechtějí být srovnáváni. Se sociální publicitou se tak snaží nakládat delikátně, ale z dlouhodobého hlediska se tato metodika prokázala jako zcela neefektivní,“ uvádí ve svých studiích James Lovejoy, vedoucí obsahového průzkumu u Brandwatch. Ze zcela přirozené povahy tak Paříž ani Milán nedosahují tak skvělých virálních výsledků, neboť samy značky zde prezentované nedychtí po on-line pozornosti.

Pozice Londýna je však v této hierarchii zcela jiná. Značky, které prezentují své kolekce v této metropoli, jsou většinou mladé, energické a netají se expertními týmy na vedení účtů na sociálních sítích. Repertoár milánského a pařížského týdne se zároveň sestává z designérských jmen, která nejsou závislá na sítích multibrandových butiků či e-shopů a naopak spoléhají na vlastní distributorské stánky. Londýn tedy kýženou pozornost potřebuje a z dlouhodobého hlediska se jeví jako nejprogresivnější platforma. Jak ale zprávy z analytického serveru The Fashion Law prozrazují, ani Londýn není jasnou zárukou úspěchu. Ukončení existence vlastní značky například nedávno ohlásili favorizovaní Meadham & Kirchhoff, kteří každoročně prezentovali právě v Londýně.

Prognostici se tedy shodují, že pozornost, která je nyní Londýňanům věnována, je v něčem i dost riskantní a přitahuje designérská studia, která svou kapacitou ve finálním výsledku nemusí celou situaci finančně utáhnout. Do budoucna lze počítat s tím, že Londýn poroste. Vedení British Fashion Council, organizátora Fashion Weeku, však bude muset přijmout přísnější opatření při výběru přihlášených zájemců o prezentaci, aby se nakonec londýnský trh s nadějemi definitivně nepřehřál.