KENZO: Jaro/Léto 2011
4.4 (87.69%) 13 hlasů

KENZO: Jaro/Léto 2011

Podobá se to filmovým příběhům. Mladý nadějný designér přijede do Paříže a vybuduje tam nejvýraznější japonský módní dům kombinující prvky asijské a evropské módy. Kenzo Takada letos s celým svým úspěchem zvaným Kenzo slaví 40 let. Přesně tak dlouho již značka funguje. Letošní pánská kolekce má (v hranicích stylu Kenzo) symbolizovat cestu směrem opačným, než kterou před čtyřiceti lety absolvoval Takada – cestu zPaříže do Tokia. A po cestě jde umělec přesně podle představ tvůrců Kenza. Jak takový umělec vypadá? Pojďme se na něj podívat.

Letní linie pánské módy japonské značky odráží všechny barvy pobřeží. Barvy moře, útesů, písku a květin. Kolekce čítá základní – jednoduše střižené – obleky, jenž se chlubí nádherným potiskem květů. Tyto střihy pak postupně nabývají barev modré, šedé i pískové barvy a jsou vyjadřujícím/nosným prvkem celé kolekce, poněvadž i motiv květin je pro značku Kenzo příznačný. V nich kotví svůj potenciál následná „námořničina“, která ovládla inspiraci i ostatních brandů.

U Kenza je „námořničina“ umocněná podkreslujícím rázem umělce, tudíž je doplněna o božské barety a hranatější retro obroučky, jež zasahují přímo do cíle vytvořit jemnou a ucelenou kolekci.  Na námořnické paletě se tedy můžeme pokochat saky, svetry, tričky a kalhotami ve velice temně modrém provedení. Hutná modrá vstupuje do tradičních kontrastů s bílou v různých proužkovaných kombinacích. Avšak pruhy se neomezují jen na klasickou vodorovnou morfologii, pruhy jsou i svislé a zdobí všechny části outfitů.

Tato modrá edice se volně přelévá do tvrdého „colour blockingu“, který je příznačný pro toto jaro/léto. Odvážný trend se ani v Kenzo dílně nezastaví u jediné barvy. Na molu se diváci mohli těšit i na ostrou zelenou, červenou a ještě radikálnější odstín modré.

Vše velice důmyslným způsobem doplňují vysoké boty a polobotky nenáročných tvarů, které se pohybují po barevném spektru ostatních kousků. Sandály obdržely masivní přezky a odklonily se tak od příliš využívaného charakteru „kristusek“.

Kreativní ředitele pánské divize Kenza Antonio Marras vytvořil příjemnou, námořnicky správně švihlou, jemnou a charakterní kolekci, která neapeluje na trendovou gramotnost. Věčnou sázkou na prostředí přímořského letoviska se stává univerzální a zcela prakticky nositelnou.