Bratři z Arkádie

Dnes začíná očekávaný pánský týden módy v Paříži. Jeho velice nabitý program zahrnuje i netrpělivě očekávanou show značky MUGLER, na níž se chystá snad každý. Nicola Formichetti, který brand v minulém roce zachránil svým kreativním hurikánem, pozvedl MUGLER odkaz a zařadil jej zpět mezi top trendy určující ikony módního průmyslu. Jeho kolekce na podzim/zimu 2011/2012 z patchworkových materiálů, zářivých obleků a kožených kalhot připomínala mix francouzské riviéry a prostředí strašidelného zámku, z čehož kolekce nakonec vytěžila maximum. V rámci minulého pařížského fashion week tedy uspěla jako vítěz.

Co si pro editory a nákupčí Formichetti připravil tentokrát, je otázkou. Mnohé může napovědět uniklý obrázek z kampaně na jaro/léto 2012. Ten však zavání (dalo by se až říci) velice neurčitým odérem. Travis Canata, model známý pro titulní fotografii k magazínu Hercules (což nikdy není dobré znamení), tentokrát propůjčil svou visáž pro účely sporně osmdesátkové kampaně, která se zřejmě vrací k základům značky MUGLER s rozpačitou oslavou původní verze velkofilmu Souboj titánů. Už jen název – Bratři Arkádie -zní jako vytržený z kontextu nějakého výpravného pornofilmu z roku 1985.

Autorem kampaně se stal ruský fotograf Mario Vivanco, současný dvorní umělec Lady Gaga, jenž stvořil naprosto odlišný image, než jaký provázel minulou zimní kolekci. Rick Genest jako totem a živoucí skulptura tetovacích studiích byl vyměněn za jakéhosi Ikara v perverzně vykrojených plavkách. Na výsledný soud si však musíme počkat do dnešní osmnácté hodiny.