Podzimní Uniqlo +J
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Podzimní Uniqlo +J

Jak se říká, všechny věci mají svůj konec. A to i přesto, že se jedná o předměty oslavované a s nadšením přijímané. V tomto duchu je možné charakterizovat i spolupráci značky Uniqlo a návrhářky Jil Sander, jež trvala od roku 2009 a měla nedozírný následek pro módní průmysl. Jednalo se totiž o jednu z prvních kolaborací návrháře vysoké módy s konfekční značkou. Dnes již takovéto věci pokládáme za samozřejmost: Karl Lagerfeld navrhl kolekci dámských oděvů pro obchodní dům Macy’s, která bude s cenami pod $100 dostupná již od září, a švédský koncern H&M se předhání v získání co nejzvučnějšího jména (naposledy Versace).

Jil Sander však jen nevtiskla své jména na kolekce oblečení. Společně s Uniqlo vytvořila novou značku, Uniqlo +J, pod kterou tvořila a v níž spojovala svojí vizi elegantní minimalistické módy s kvalitním provedením sportovního a casual oblečení japonského brandu. To samozřejmě platí i o této finální etapě celého projektu, která je určena podzimu a zimě 2011.

Ta je plná kontrastů, ať už barevných či materiálových. Ty jsou skládány v duchu pozdního utilitarismu, charakteristickým znakem tvorby Jil Sander; koneckonců však nesmíme zapomínat, že funkčnost je stejně tak jednou z předností Uniqlo. Tato kolekce tak představuje fúzi tradice a inovativního přístupu k moderním látkám a technologiím. V barevné paletě je pak +J velice opatrná a strohá, barevnost je vyjádřena protikladem dvou či více temných, ale přitom organických barev.

Jedná se tedy o finální tečku za více jak dvouletým projektem. Může být třešinkou na dortu či sladkou tečkou na závěr – v porovnání s předešlými kolekcemi se totiž jedná o to nejlepší, co kdy v této spolupráci vzniklo, což je s přihlédnutím k minulým kolekcím pozoruhodný výkon. A tak může být celá společná cesta těchto dvou živlů vzpomínána s úctou a respektem. Konec dobrý, všechno dobré.