Tímto týdnem se listopad půlí vedví a jeho druhá polovina nám přináší úpěnlivě vymodlené události, které zavítaly do jinak sterilních laboratoří pánské módy. S touto událostí se zároveň otevírá první skutečně zajímavé téma k diskuzi.

Není řeč o ničem jiném, než o dlouho očekávaném počinu módního koncernu H&M, který si pro nás připravil další variaci na téma „žijte se stylem velkých značek“. Tentokráte se do jakési dlouho trvající soutěže velkých značek o přízeň obyčejných nositelů přihlásil brand Versace a sním odhodlaná Donatella Versace, která prezentovala své Very best of Versace for H&M. Kolekce na základě ohlasů slaví napříč zeměkoulí nesmírné úspěchy a tento týden přijde i do prodeje. Boom italského bohatě zdobeného stylu, který svým povědomým animálním charakterem připomíná instinktivní potřebu být vidět, tak přirozeně získává svého protivníka na poli zimních trendů. Tím je skoupá a striktní zima módních elegantních stoiků. Jak již napověděl náš poslední editorial Hybatel, má tato tendence silnou základnu svých příznivců. Stejně tak, jako nová limitovaná edice H&M. K čemu se tedy přihlásit a co oslavovat? Samozřejmě to, co vám je po chuti. A abyste si mohli lépe vybrat, přinášíme vám srovnání těchto dvou přístupů k odívání.

Maximum vs. Minimum

I
„Celá kolekce je zaměřená na kůži, potisky a samozřejmě také rock’n’roll.“ – Tak představila kolekci sama kreativní ředitelka brandu Dontella Versace. Ve zkratce lze její barevný svět neomalené odvážnosti charakterizovat výstřední touhou po extravaganci, která mentálně odkazuje na slavné období Versace stylu v devadesátých letech. Pokud tedy nechcete zářit růžovou, zůstaňte sedmnáctého listopadu (datum, kdy přijde kolekce do prodeje) doma. To však nedoporučujeme. Pokud máte blízko k nadsázce a životu na „plné… barvy“ bedlivě sledujte následující outfit.

kalhoty: NEXT, triko: LANVIN, sako: POLO RALPH LAURENT, boty: VERSACE FOR H&M
II
Vedle této kombinace tu však máme možnost, kterou lze charakterizovat třemi způsoby: možná je nudná, možná dokonale fungující či dokonce vysoce stylová. Outfit číslo dva ztělesňuje povědomou střídmost, snad půst, lehce přirovnatelný k tomu, který nás čeká v nadcházejících svátcich. Slušelo by se podobný komplet vychválit, jenže i jeho volba je otázkou vkusu a do jisté míry inteligence. Zatímco první přístup vyjadřuje hravou marnotratnost, druhý přístup nám ukazuje, jak chytře se lze obléci. Bílá versus černá v kombinaci košile a slim kalhot totiž platí za pánskou obdobou Chanel kostýmku – kousku, jenž nikdy nevyjde z módy.

kalhoty: GUESS, košile: BRIONI, kravata a kapesníček: BRIONI, svetr: D&G, boty: KURT GIEGER
Tudíž v závěru záleží jen na vás, probudíte-li v sobě drzého kverulanta nebo strnulého světoobčana. A pokud se nechcete rozhodnout – nemusíte! Z dnešního přímého srovnání si přeci jen můžete odnést pocit, že život je proměnlivý a s ním i lidský charakter, vkus, nálada a následně i styl.