Ačkoli šílenství okolo velmi zdařilé spolupráce Versace s konfekční značkou H&M ještě ani pořádně neutichlo, zdá se, že se švédský oděvnický konglomerát rychle učí. Již příští sezónu nabídne svým zákazníkům další kolaboraci s neméně zajímavým jménem. Jaro/léto 2012 bude v jeho obchodech ve znamení italské značky Marni.

Marni pro H&M

Marni se od Versace v mnohém liší. Svojí grafickou vizí a elegantními siluetami představuje italský protipól efektního a dramaticky kýčovitého brandu s hlavou Medúzy ve znaku. Zakladatelka a kreativní ředitelka v jedné osobě Consuelo Castiglioni vytvořila pro H&M kolekci pro muže a pro ženy, do níž tuto estetiku Marni přenesla. „Chtěla jsem vytvořit šatník v pravém stylu Marni a znovu jsem sáhla k našim oblíbeným oděvům s potisky a k látkám, které jsou typickou ukázkou naší značky. Ráda vedle sebe kladu potisky a barvy a míchám moderní etnické vzory s grafikou v duchu Bauhausu a to všechno doplňuji funkčními sportovními prvky”,říká sama Castiglioni.

Značka Marni byla založena roku 1994 a hned svojí první kolekcí způsobila velký rozruch. Vrátila totiž na mola kožešiny a kožichy, které byly v devadesátých letech považovány za přežitek. Zasloužila se svým dílem i o emancipaci pánského oděvu: v první kolekci z roku 2007 předvedla Marni pánské legíny jako samostatnou spodní část ošacení.

Klidnější a masovější poloha Marni nejspíš nezpůsobí takový rozruch, jako již zmiňovaná řada pod taktovkou Donatelly Versace, jež vyvolala buď zděšené, nebo naprosto ohromené reakce. Muži se mohou těšit zejména na decentní potisky užité často jako lemování nebo kontrastní detail na košilích, kdy celková silueta představuje moderní a klidnější proměnu klasických pánských oděvů. Na celou kolekci pro H&M si však budeme muset počkat až do 8. března 2012, kdy se Marni začne prodávat i v České republice.