Trendy jaro/léto 2012: Industry modrá
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Industry je přívlastek modré pro novou sezónu. Jaro/léto 2012 ji na rozdíl od letní sezóny minulého roku pojalo v ponurém a vybledlém tónu. Skoupá modrá tedy tentokráte neodráží eleganci půlnočních třpytivých odstínů, ale pátrá po středomořské hladině. Chladivé odstíny indigo zpracovaly značky AcneLanvinZ Zegna a Dior Homme.

Trendy jaro/léto 2012: Industry modrá

Kris Van Assche, kreativní ředitel značky Dior Homme, nazval svoji kolekci jaro/léto 2012 Less and more. Využil tak maxima střihů a bohatství barev, ať se již jednalo o bílé, nebo černé odstíny. Do této sebevědomé palety obsadil kromě čistých barev i ocelově modrou s nádechem elegantní šedé. Acne zas použilo modrou pro svůj denimově sedmdesátkový manifest, kde se mrtvolné modré tóny objevily i na uvolněné casual krejčovině a proklamovaných džínových kompletech.

Nejdokonaleji však hold modré vzdala rodina Zegnů. Pro značku Z Zegna totiž potomek mocné italské módní rodiny, Gildo Zegna, vytvořil skutečnou báseň, v níž na poli tradiční italské krejčoviny doslova ztělesnil trend industry modré.

Modrou si oblíbil i Lucas Ossendrijver, jenž pro Lanvin použil modrou ve svém konceptu „The Dark Night“. Okrajově se modrá objevila i v kolekcích Issey Miyakeho, Martina Margiely, Driese Van Notena, Kenzo, Frankie Morella a Botega Venetta.

Modrá většinou znamená i věčný příslib veškerých kolekcí značek s dostupnou módou. Proto se mějte na pozoru a k modré přistupujte obezřetně. Její originalita totiž vynikne pouze tehdy, pokud ji necháte vyniknout v aktuálním kontextu.