Slimane, Pilati, Jacobs a Gaultier
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Posledních sedm dní hýbe bez výjimky celým módním světem. Dějí se totiž velké věci, které se týkají stejně velkých jmen.

Již od minulého týdne se k nám dostávaly (nepotvrzené) zprávy od značky Yves Saint Laurent. Slabý Stefano Pilati nakonec odolal tlaku a opustil značku, přičemž jeho místo zaujal vracející se Hedi Slimane – ten naopak vzdal boj o post kreativního lídra značky Dior.

Avšak velký Slimanův návrat si žádá velké pracovní nasazení, a proto se Hedi ihned po svém přijetí pouští do práce. Už v červnu totiž musí představit první pre-kolekci, i když zatím jen dámského oblečení. Mimo to ale Slimane převezme úplnou kreativní kontrolu nad celou značkou, neboť se od něj očekává – a to díky jeho fotografické epizodě, kterou si odbyl po odchodu z Dior Homme – i tvorba kampaní.

Slimane, Pilati, Jacobs a Gaultier

Konce však nebere cirkus rozpoutaný okolo značky Dior jako takové. Po odchodu Johna Galliana se s neutuchající tendencí objevují nová a nová jména, která by mohla zaujmout jeho pozici. Velký vliv na tuto věc mají i sociální sítě, které po mnoha měsících klidu opět udeřily. Twitter se včera rozštěbetal zprávami o přítomnosti Marca Jacobse na přehlídce značky Miu Miu, kde si Jacobs v první řadě nervózně podupával kvůli šeptům po celém sále, které hovořily o chystaném přijetí Gallianovy pozice. „Jsem u Louis Vuitton a jsem rad, že právě u něj,“ říká sice Jacobs, ale těžko předvídat, jak se věci nakonec vyvinou.

Ačkoli další zpráva není zcela jistě tak průlomová jako ostatní, i nové události u Christophera Baileyho stojí za zmínku. Hrdina britské ostrovní módy a výtvarný ředitel tradiční britské značky Burberry byl totiž jmenován čestným porotcem v exkluzivní studentské soutěži a podpůrném projektu Fashion Fringe. V této pozici tak následuje například Donatellu Versace nebo Johna Galliana. Dostane se mu tak výhradního práva rozhodovat o budoucích talentech ostrovní módní aristokracie.

Nesmíme nakonec zapomenout ani na francouzského matadora Jean Paul Gaultiera. Ten se pro změnu stal kreativním ředitelem značky Coca-Cola. Po Karlu Lagerfeldovi i on přispěje unikátním designem láhve do sbírky módních spoluprací gigantu limonádového Joe. Mimo to ještě ztvární hlavní role ve třech promo snímcích, které budou celý projekt uvádět. V prvním si zahraje žurnalistu, dále detektiva a do třetice všeho dobrého i zlého psychoterapeuta.