Noví vizionáři stylu
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Před nedávnem měla na pultech světových uměleckých knihkupectví premiéru kniha STYLISTS: New Fashion Visionaries, jež má na svědomí odbornice na módu Katie Baron. Poprvé tak přiblížila práci osobností, které svým nevšedním pohledem na oděv mění jeho charakter. Pojďme se společně podívat, kdo mezi ně patří.

Noví vizionáři stylu

KATIE GRAND
Katie Grand je nejvíce spojována s módním magazínem LOVE, který sama založila a za nemalou částku věnovala vydavatelství Condé Nast, kde dodnes pracuje na postu editor-in-chief zmíněného titulu.

Nová módní bible, která vychází jednou za sezónu, bez nadsázky strhává společenské stereotypy a svými fotoeditorialy a obálkami definuje nové roviny v módním odvětví. Katie má stoprocentní kontrolu nad vizuálním obsahem každého čísla, a tak pod její taktovkou vznikají ty nejoriginálnější fotostory roku. Na přebal LOVE krom obézní zpěvačky hudební skupiny The Gossip Beth Ditto dostala také Lindu Evangelistu, Iggyho Popaa Agyness Deyn v roli britské královny Alžběty. Katie Grand hraje mezi módními vizionáři pomyslnou „první ligu“.

NICOLA FORMICHETTI
Nicola Formichetti, Ital narozený na japonských ostrovech, začínal jako kreativní poradce magazínu Vogue Hommes Japan, kam se i dnes povětšinou soustřeďuje jeho výstřední práce. Formichettiho neobvyklé stylingy je však možné vídat i v periodicích jako V Magazine a Interview.

Jeho paličatá role výjimečného stylisty, jehož práci charakterizuje blízké přátelství se zpěvačkou Lady Gaga, je mu však mnohdy vyčítána v souvislosti s další důležitou rolí v módním průmyslu. Tou je post kreativního ředitele značky Mugler a Nicolovi je právě často připomínáno, že spíš jako návrhář funguje v rámci značky jako zarytý stylista a na poslední dámské přehlídce Mugler v Paříži byl dokonce publikem vyhnán hlubokým bučení. Proč? To nikdo neví.

KATY ENGLAND
Jméno Katy England platí v módním průmyslu jako synonymum oděvního kompasu. Svou neotřelou prací se vyznamenala na přebalu alba Homogenic od Björk a svými osobitými nápady obohatila i archív Alexandera McQueena.

Jejich nejlegendárnější společné dílo spatřilo světlo svět na přehlídce z roku 2001, kdy modelky s čistě bílými šaty vstupovaly na scénu, na níž roboti z průmyslových linek automobilových závodů ony bílé šaty potřísnily přednastavenou barevnou kombinací. Katy tak s Alexandrem postavila diváka do středu dění a zprostředkovala přímý náhled do vytváření dnes již ikonické kolekce.

AVID BRADSHAW
David Bradshaw je ze zmíněné čtveřice nejumírněnější a ve své práci upřednostňuje preciznost před experimentem. Jeho dlouholetá a úzká spolupráce s magazínem GQ mu vynesla přízvisko „muž, co umí oblékat muže“. David se však kromě toho soustředí na styling přehlídek a mezi jeho poslední výraznou práci patří letní kampaň značky Versace.