Pánské osazenstvo Cannes 2012
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Filmové festivaly jsou stejně jako přehlídkami filmů i exhibicí módy. Vybrané oblečení a vždy vyčištěný červený koberec k takovýmto událostem zkrátka patří, dodávají totiž celé události švih a renomé. K jedněm z těch nesledovanějších a nejdiskutovanějších – bohužel většinou více kvůli samotnému oblečení než promítaným snímkům – patří festival ve francouzském Cannes.

Totiž právě celebrity a hvězdy procházející se semišovou alejí lemovanou fotografy jsou dnešními nositeli stylu a propagátory módy. S tímto faktem se sice nemusí každý ztotožnit, ale na druhé straně je možné ho využít ke svému prospěchu. Každý rok se díky těmto akcím dozvídáme kupříkladu i to, jaký typ pánského obleku je právě aktuální, jaký detail ho správně vynese a co všechno si může člověk dovolit na přemíru slavností události. Do dnešního Stylu osobnosti jsme taj pro vás vybrali muže, kteří excelují svým umem řemeslným i stylovým – tak, jak by to mělo ostatní být.

Pánské osazenstvo Cannes 2012

EWAN McGREGOR

Ewan McGregor je jedním z těch, kteří berou svoji slávu s nadhledem i s patřičným odstupem. Ale i tento postoj přináší ovoce, poněvadž zaplňuje volné místo v pozici mužských módních vzorů kombinujících ošlehaného dobrodruha s parádivým dandym.

Nejinak tomu bylo i v Cannes, kde sice k oficiálním akcím zvolil klasický černý oblek, na červeném koberci však prokázal cit pro míru extravagance a spojil tmavě modré šaty s jemným proužkem s černo-bílou variací brogues a psích deček. Při neformální tiskové konference pak na sebe upozornil o něco světlejším odstínem modré v kontrastu s kravatou s dekonstruovaným vzorem kohoutí stopy. Odvážnou kombinací pak byly kožené motorkářské boty a oblek od Neila Barreta, který ovšem k takovýmto hrátkám sám pokouší.

JOSHUA JACKSON

Bývalé hvězdě Dawsonova světa, která se svojí filmovou i divadelní kariérou úspěšně zbavila tohoto stigmatu 90. let, jsme již věnovali samostatný článek. O respektu k Jacksonově osobě svědčí i Lagerfeldova kniha Little Black Jacket, ve které se stal jedním z mála vyvolených mužů, kteří ji na Karlových fotografiích oblékli.

V Cannes pak svojí volbou oděvu nebyl jen doprovodem své přítelkyně Diane Kruger, naopak jí velmi úspěšně sekundoval. Tmavě modrý oděv s koženými klopami a „rošťácky“ rozepnutá košile ve spojení s černými lakýrky provzdušnily obvyklou stojatost pánské róby. Stejně tak šikovně dotvořil i výsostně elegantní černý oblek, na který si připnul černý květ bavlněné růže.

LAPO ELKANN

Ačkoli Italoameričan Lapo Elkann nepatří mezi osobnosti bílého plátna, tak právě touto barvou na sebe v Cannes strhl pozornost fotografů i módních editorů a bloggerů. Někteří jeho objemný dvouřadý bílý oblek hodnotí jako naprosto nepřístojný, jiní jásají nad pozoruhodnou a nečekanou extravagancí na červeném koberci dotaženou do ještě podivnějšího konce pomocí semišových mokasínů.