São Paulo Fashion Week A/W 2013
4.4 (87.69%) 13 hlasů

São Paulo Fashion Week A/W 2013

MAUDhomme vám dnes přináší první pánské kolekce podzimu a zimy 2013! Ty byly představeny na týdnu módy v brazilském São Paulo.

JOAO PIMENTA

Kolekce Joaa Pimenty byla na São Paulo Fashion Week jedinou plnohodnotnou pánskou kolekcí a čítala dohromady 28 modelů. Celou podzimní edici roku 2013 koncipoval Pimenta jako hru s proporcemi a pánskou krejčovinou. Tu pojal podle pravidel Johna Galliana až na to, že cirkusová opulence, ačkoli přítomna, je zde utlumena na své minimum. Barevná paleta hrající si s černým podkladem a nánosy krémové a koňakové barvy podporuje téma kolekce, kdy Joao vycházel z brazilských tradic, ale okořenil je o znaky carského Ruska, belgických kolonizátorů Afriky i španělských donjuanů. Rybářské hučky z kloboukové plstě dekorované krajkami představovaly dekadentní třešničku každého modelu.

ELLUS

Nejspíš již klasika mezi fiktivními podniky, gay bar “Modrá ústřice”, nepřestává fascinovat návrháře a značky, respektive její charakter tvořený svalnatými chlapy s knírem a oblečením z kůže a džínoviny. Policejní uniforma ve své fetišistické podobě se tak opět dostává do světel mol, značka Ellus, jíž založil Brazilec Nelson Alvarenga již v 70. letech, ji však předělává do někdy méně, někdy více důstojné podoby. Kolekce A/W 2013 pracuje s výchozími materiály, které používá k vytvoření libovolné části oděvu. Kožené a denimové monolity jsou v kolekci doplněny o vlněné kabáty a saka, které odkazují na vojenské uniformy z 2. světové války, ale s estetickými vibracemi 70. let. Nečasté, ale přítomné, nadmíru grafické potisky tvoří z modelů karikatury, které vyvažuje použití elektrifikující modré a žluté na počátku přehlídky.

OSKLEN

I v teplých krajinách si od horka rádi odpočinou. Brazilská značka Osklen se s kolekcí podzim/zima 2013 vydává do hor. Řada inspirovaná horskými krajinami Patagonie a Aspenu je plná tradičních vzorů, které návrhář buďto potlačil, nebo jim dal volný průběh. To však nestačí. I když je Osklen jednou z největších vývozních brazilských značek, celá kolekce (i s přihlédnutím k dámské části) působí velmi ordinérně a průměrně. Nad konfekčními značkami však vyčnívá materiálovým a technickým zpracováním: ruční práce na vyšívaných vzorech patří mezi devizy brazilského brandu.