Rio de Janeiro Fashion Week A/W 2013
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Podruhé nové kolekce na podzim/zimu 2013 a podruhé také z Brazílie. Co nabídl mužům týden módy v Rio de Janeiro?

Rio de Janeiro Fashion Week A/W 2013

HERCHCOVITCH

Alexander Herchcovitch nepředstavil na týdnu módy v Rio de Janiero hlavní pánskou kolekci (tu si nechává na New York Fashion Week), nýbrž difuzní, rozuměj levnější řadu své značky. Ta nabízí klasický americký hipster look okořeněný 90. lety, tedy nadmíru tendenční vzhled. Džínovým „plísnákovým“ kompletům lze nejspíš těžko něco vytknout stejně jako denimovým kouskům s pogumovaným povrchem. Sportovní ráz pytlových kalhot a vzdušných svetrů i obleků ponořených do barevné lázně inspirované grudge uplety dokreslují čistý ráz kolekce, v celku však celá řada dohromady představuje jen další omílané téma 90s vintage, ke kterému Herchcovitch nepřidal ani drobek invence. Opět tak potvrdil, že je jen provinční designérskou hvězdou, která se zařazuje do řady dalších. Doufejme tedy, že si české týdny módy napříště zvolí lepšího hosta.

R. GROOVE

Do 90. let se zahleděla i značka R. Groove, jejíž verze aktuálně vyhledávané dekády je však přeci jen příjemnější než ta Herchcovitchovi. R. Groove ji totiž nebere tak striktně – sportovní a pohodlný ráz zůstal, jistý purismus a minimální pojetí střihu také, ale R. Groove svoji kolekci pojali s vtipem a nadhledem, a tak je potřeba 90. leta vnímat. Canadian tuxedos, jak se posměšně říká denimovým oblekům, rozbili u R. Groove použitím jemných materiálů, vzory a koneckonců i zajímavým stylingem, který sice do módy nepatří, ale na přehlídce tak modelové vynesli i potištěná trika.

COCA-COLA

Pijete Colu? Už několik sezón ji můžete i nosit. Řady oblečení pod názvem limonádové společnosti do týdnů módy už prosakují nějakou tu sezónu a nutno říci, že úspěšně. Pánské i dámské kolekce se vyznačují psychedelickou barevností, trendy vzory, streetovými siluetami i brandovými kousky, které na podzim/zimu 2013 zastupují kalhoty a bundy s potisky reklam na Coca-Colu i celočervený komplet. Oblečení se u Coca-Coly prezentuje ve své nejčistší formě, tedy bez zbytečného kontextu nebo aspirace na přívlastek “módní”.