Pokud existuje palác mezi obchodními domy, bezpochyby jej najdete na Sloane Street v Londýně. Zvenku nevypadá nijak výjimečně, cihlová fasáda demonstruje architektonickou šeď londýnských ulic, co však najdete uvnitř, to vás doslova odzbrojí. Ano, řeč je o legendárním obchodním domě Harvey Nichols, který se chlubí již téměř dvou set letou tradicí v prodávání kvalitní a exkluzivní módy.

Výstřelky u Harvey Nichols

Jenže není jediný, Londýn jako meka evropských nákupů, pod jejichž tíhou praskají kreditní karty láká také esy jako Harrods a Selfridges. Jak tak udržet obchodní dům z roku 1831 v konkurenceschopné kondici? Jednoduše, je potřeba jej omladit. O to se vedení Harvey Nichols snaží už nekolikátou sezónu za sebou a nutno říct, že se jim to daří. Nejen, že v útrobách starého chrámu nákupů naleznete fresh stuff , ale také si už potřetí za sebou můžete znovu vychutnat vtip a vánoční atmosféru v originálním spotu, jejichž produkce se pro Harvey Nichols stala už naprostým trademarkem.  Pojďme si tak zatím všechny tři kuriózní upoutávky vánočního Harvey Nichols připomenout.

Muži a ženy nakupující němé tváře, typický britský humor ve své nejsarkastičtější podobě ověnčil první z tří snímku Vánoc roku 2010. Pokud vám tak boty neladí s vaším miláčkem, není něco v pořádku, u Harvey NIchols však dostanete bonus. Do jisté míry nehumánní, ale naprosto účinný virální marketingový trhák se stal základem pro snímky následující.

V roce 2011 přišel klip tvrdě útočící na nevkus mladých britských žen jejichž takzvaný “walk of shame” před turisty a návštěvníky Londýna zahanbuje úroveň ostrovní kultury oblékání. Další ze vtipných vánočních spotů obchodního domu tak varuje, aby se se tentokrát ženy svých uliček hanby nad ránem vyhnuly.

A do třetice, aktuální krátké video, kde ženy svádí malicherný boj a postavení na výslunní pomocí laserových pohledů a speciální bojové taktiky. Když si tak všechny tři videa divák porovná, vyjde mu z dané podívané velice nelichotivá stylizace ženství, která obecně v britském marketingu vede na žebříčkách sledovanosti a úspěšnosti britských reklam, ostatně stejně jako onen ostrovtip. Ten v těchto krátký módních eposech zkrátka musíte ocenit navzdory tomu, že v nich nefigurují muži. Bohudík, co kdyby si proslulý anglický humor zval na starosti i je.