Audi R18 Ultra Chair
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Dává to smysl, když jedna z nejmocnějších německých automobilek – Audi – zadá výzkumnému týmu úkol, jehož výsledkem má být dokonale přizpůsobivá a designově sofistikovaná židle. Vždyť sám design, pohodlí a inovace je nedílnou součástí automobilového průmysl a nesmí se podceňovat. Audi však jejich úlohu nejenže nepodceňuje, ale dokonce posouvá jejich hranice. V oddělení designu totiž společnosti Audi ze zadaného úkolu nakonec vzešla exkluzivní Audi R18 ultra chair, která je technologickým i designovým klenotem zároveň. A na vývoj této nábytkářské dokonalosti si Audi povolala jeden z nejdůležitějších designérských týmu současnosti, dvojici Kram/ Weisshaar.

Audi R18 Ultra Chair

Reed Kram a Clemens Weisshaar se v oblasti „haute designu“ pohybují již od roku 2000 a jejich práce mluví za vše. Tak například mezi léty 1994 – 2004 pracovali pro italskou značku Prada, kde každoročně připravovali stage jejich přehlídek, nemluvě o technologických aktualizacích daných shows, včetně zavěšených, speciálně upravených tabletů v zákulisí přehlídky, které nahrazovaly funkci staromódních čtvrtek, kam se obvykle lepí polaroidové fotografie z fittingu přehlídky, aby bylo jasné, co která modelka oblékne. Mimo to se Kram/ Weisshaar podíleli také na speciální a nezapomenutelné světelné instalaci na londýnském Trafalgar Square a rovněž na kolekci speciálních designových doplňků nazvaných podle známého literárního klenotu – Božská komedie.

Při vývoji židle R18 však svůj cit pro nové technologie vybrousili do úplné dokonalosti. Pro výrobu židle totiž použili speciální materiály, které se v automobilové průmyslu běžně používají. Uhlíková noha, která prošla mnoha zátěžovými testy se tak dočkala samostatného sedáku, který je vyroben z uhlíkových vláken s příměsí gumy. I sedák však podstoupil mnohé testy. Designérská dvojice nejdříve první prototyp opatřila o sadu senzorů a židli vystavila na milánském Salone Internazionale del Mobile.

Tam ji na dvoře Palazzo Clerici otestovalo hned stovka návštěvníků a data, které sensory nasbírali pak Kramovi a Weisshaarovi posloužili na patřičné doopravení tvaru židle samotné. Na základě dat tedy byly vypracovány jednotlivé algoritmy, které přizpůsobují tvar židle několika různým skupinám obyvatel a jejich sedacím návyků. Zákazník, který si židli koupí si tak bude moci vybrat právě ten styl, který mu u sezení bude vyhovovat.

Konečná verze R18tky měla premiéru tento měsíc na populárním Miami Art Basel a sklidila neuvěřitelný úspěch. Tento systém pak Audi přirozeně zařadí do svých technologických postupů a takto řešené sedáky by se v průběhu roku 2013 měli dostat do každé lépe vybavené Audini. Počkejme si na ně!