Who’s Next 2013
4.4 (87.69%) 13 hlasů

Nové dimenze, nové oblasti, nové vize, nové značky. Apokalypsa se dnes nejspíš odkládá, a tak je na čase opět myslet do budoucna. Už za méně než tři neděle začne klasický sezónní kolotoč Londýn – Milano – Paříž neboli týdny pánské módy, na kterých se představí ti nejznámější a nejrespektovanější návrháři z celého světa. Kde ale uspívají mladí a neklidní, čerství absolventi designérských škol či nově vzniklé značky? Například na prestižních světových veletrzích jako Pitti Immagine ve Florencii – nebo Who’s Next v Paříži, jenž si za dekády svého působení vydobyl pozici reprezentanta současné světové prêt-à-porter.

Who’s Next 2013

Už 8 let Who’s Next návrháře jen nereprezentuje, ale také je vyhledává a odměňuje. V časech tak nejistých a v průmyslu tak vratkém si ti nejslibnější zaslouží podporu, a tak jako Praha má své Shooting Fashion Stars, Paříž má své Who’s Next. Další roční veletrhu otevře své brány už 7. ledna, a tak odborná porota v minulých dnech vyhlásila čtyři vítěze z více jak 300 přihlášených, které Who’s Next finančně i mediálně podpoří.

Začněme pánskou módou, ve které letos uspěl Portugalec Ricardo Andrez se svou řadou ready-to-wear na příští podzim. Andrezovi je 32 let a žije v Portu. V roce 2006 spustil svůj vlastní label, ve kterém se zaměřuje na fúzi stylového a sportovního oblečení pro muže. Budoucnost vidí v pokroku, a tak využívá především inovativního přístupu k materiálům a látkám. On sám popisuje ráz své tvorby jako pestrý, jednoduchý a strukturovaný. Poté, co se zúčastnil týdne módy v Barceloně a v Lisabonu, začal produkovat i boty a doplňky.

Neméně zajímavého vítěze má i kategorie dámského oděvu, kde byla tuto sezónu nejlepší Francouzka Constance Boutet. Té je teprve 30, o umění, design a módu se však zajímá už od dětství, což je částečně způsobeno i povoláním jejího otce, jenž je architekt. Po vystudování Esmod Paris a IFM prezentovala své první modely díky nadaci Fondation Pierre Berger – Yves Saint-Laurent na pařížském týdnu módy. Prošla si stážemi u Dior, Louis Vuitton či Céline a tři roky strávila v Číně, kde se specializovala na potisky na hedvábí. Svoji značku založila až v roce 2011.

Anne-Sophie Chhim je mladá pařížská art designérka, která dostala tu příležitost vystavit svoji tvorbu v oblasti doplňků. Ze školy graduovala teprve nedávno, svoji vášeň a fascinaci šperky již však stačila vtělit do autorské ARGUMENT, která funguje od roku 2011. S řadou “Collection 1.0“ přichází Anne-Sophie se svou první edicí současných šperků, která se točí kolem opakujících se barevných geometrických vzorů vyrobených ze zlata, pozlaceného kovu a plexiskla.

Protože v módě všichni milujeme boty, musí být poslední kategorie rozhodně věnována jím. Letošní výherkyně, Hiroe Haruki, pochází až z Japonska. Řádným tréninkem si prošla u značky Céline či v ateliéru Rolanda Moureta, to vše ale samozřejmě až poté, co absolvovala  London College of Fashion. Tento její „dvojí původ“, Japonsko versus Velká Británie, se stal jejím výchozím bodem při navrhování pro její autorskou značku Holiday, kterou založila teprve v červnu letošního roku. Proč Holiday? Její obuvnická tvorba je totiž zaměřená na pohodlné městské prázdninové boty, k nimž inspiraci dostává v tradiční obuvi z Nizozemska, Španělska či Tibetu.